13 jul 2007

There is a light

and it never goes out (the Smiths)

Had ik jullie al eens verteld hoe lief jullie allemaal zijn voor mij ? Waarschijnlijk wel… Bij deze dus nog een keer dan. Ik ga jullie missen de komende 3 weken. We vertrekken gewoon op het gemakje richting Noorwegen. Lukt het niet dan keren we maar terug. Met de camper staan en gaan we waar we willen. Makkelijk zat. Eventjes geen drukte, geen hitte en vooral geen kanker. We denken er zo weinig mogelijk aan. Zal wel lukken.
Ik had van mijn collega-kankervriendinnetje het boek “Ontboezemingen over borstkanker” van Frieda Joris meegekregen voor op reis… Maar ik ben er deze week aan begonnen en hij is al uit. Leest nog vlotter dan de avonturen van Pieter Van In… Het is ongelofelijk hoe dezelfde symptomen, maar ook vaak dezelfde ideeën, dezelfde twijfels terug te vinden zijn bij lotgenoten. Ik citeer enkele titels uit het boek : “De misselijke geur van chemo”, “Niets doen en toch bekaf”, “Gelukkig zijn met minder” en vooral “Hoop doet leven”. En dan leer je ook dat anderen er toch nog slechter aan toe zijn… Frieda Joris zelf werd niet alleen wakker van haar opvliegers maar ze moest ook 7 keer per nacht een nieuwe japon aan… want ze kon de vorige uitwringen (amai, de was dat dat menske moest hebben, zeg). Wat ben ik dan weer blij dat ik geen zweter ben. Ik moet al een half uur in de sauna zitten voor de eerste parels zichtbaar worden… Nu ik er aan denk, zou ik nog in de sauna mogen eigenlijk ? Ik heb net gelezen dat ik niet meer mag strijken en ook moet ik opletten bij het koken… temperatuurschommelingen zouden de arm kunnen doen zwellen. Ik mag ook niet vergeten een post-itje te plakken op mijn linkerarm voor de Noorse muggen : verboden te prikken…
Voor jullie die hier blijven wens ik ondertussen veel zonnestralen toe !

5 opmerkingen:

ingrid zei

Ik wens jullie echt een hele goeie reis, jullie gedachten eens verzetten,...een andere omgeving kan wonderen doen.
En ja....ook wij gaan je missen, je wekelijkse berichtjes. Ik ben een trouwe lezer en ben iedere keer opnieuw onder de indruk hoe jij met je ziekte omgaat. Capeau!!
A propos...Noorwegen schijnt prachtig te zijn ( staat eigenlijuk ook nog wel op mijn verlanglijstje), het enige wat ik nu verlang is gewoon dat jullie een fijne tijd hebben daar en ondanks alles kunnen genieten van elkaar en van de natuur en...zoals gezegd ..niets moet, alles mag, daarvoor dient vakantie.
Nog even een klein gedichtje, dat ik wil meegeven:

stap maar uit het druk gedoe
en laat de wereld de wereld zijn
voel maar wat je zelf wil
beleef veel vreuge in het klein
trek je op aan warme liefde
geloof in wat je bent en kunt
weet dat er betere dagen komen
van harte zijn ze je gegund

Heel genegen Ingrid en Paul
(in gedahten bij jullie)

Sabine Caboor zei

Dag Soraya,
Ah, gaan jullie nu al ?
Time flies ....
En je zei nog in juni : we hebben nog tijd zat voor we op verlof gaan... hmhm ...
Na het verlof dus.
Stel het wel. Geniet van de rust, samen met je gezin.
Als jullie terug zijn wil Simon absoluut met Yasirah en Imani spelen of op stap gaan zulle !!!
Tot dan !
Beste groetjes,
Sabine

Sonja zei

Hey Sorayaatje
Ben blij dat het terug iets beter gaat.Vraag me toch af of het weekend niet de druk zal worden.Maar ja,rustig aan staat in je woordenboek he!Dus op naar Noorwegen,'t zal je zeker bevallen.Noorwegen is echt een prachtig land,zo rustig,mooie bergen(wel hoog en met kronkelige wegen dus geen grote afstanden plannen)helder water en de natuur is zo clean,(tenminste 16 jaar geleden toch,en van muggen hadden wij geen last maar het is wel zo dat ze op sommige plaatsen erg hardnekkig kunnen zijn).Je zal er zeker tot rust komen,probeer alle zorgen te vergeten en te genieten.
Een goeie reis
Knuffel,Marnix en Sonja

Sofie zei

Hoi Soraya

We kijken al uit naar je reisverslag!
In gedachten bij je, in de volle hoop dat je het goed stelt!

Dikke kus X

Sabine Caboor zei

Dag Soraya,

Terwijl jullie nu genieten van jullie reis heb ik wat gesurfd, op het internet.
En ik wil je het volgende niet onthouden. In gedachten houdend dat je eens vermelde dat, indien na de zes chemo's het resultaat niet volledig bevredigend zou zijn, je open stond voor "alternatieve" zaken om te genezen. Daarom dit "citaat" met bijhorende link ... In de titel van de lezing staat "cvs", maar dat is niet relevant nu ...
"De geest inzetten in de strijd tegen CVS", door Dr Roy Martina/ Florida http/:www.roymartina.com
... Hij vertelde dat hij in Italië een praktijk ontdekte waar patiënten aan een gesofisticeerde biofeedbackmachine vier dagen lang onder trance worden gebracht. Alle negatieve programmaties wordt uit het denken geëlimineerd. Via geluid wordt het ego van de patiënt in de war gebracht, opzij gezet, zodat de persoon niet meer in staat is om tegen te werken tegen verandering. Met als indrukwekkend resultaat dat, na vier dagen, men totaal ontgift is. De immuniteit is de hoogte ingegaan. Kankers verdwijnen, tumoren verdwijnen, zelf psoriasis. Het is niet de machine die geneest. Ze ruimt alleen het denken uit de weg. Dr Martina vind dat we hieruit mogen besluiten dat het lichaam de perfecte helende machine is. Alleen laten wij ze niet toe ons te helen. Dit alles brengt ons dichter bij de Oosterse geneeswijzen waar we zien dat meditatie en relaxatie (en ook ademen!) er een wezenlijk deel van uit maken...

http://users.pandora.be/han/anamkara/verslag.htm

Beste groetjes,
En tot een volgende reactie ...
Sabine