6 mrt 2008

Should I give up

or should I just keep chasing pavements
even if it leads nowhere ? (Adele)

Ik vond dat ik zondag nog eens een wandelingetje moest wagen met het paard… Gewoon stap aan de losse teugel, zeker niet sneller want dat ging niet meer. Maar zelfs het stappen heeft me zuur opgebroken, of eerder bloed. Ik heb tot dinsdag nodig gehad om te recupereren, en ik weet nog steeds niet hoe ik mijn bovenlichaam moet houden om geen pijn te hebben. Vooral ‘s nachts is dat flink lastig. Dus ik heb mijn principes over pijnstillers overboord gegooid en heb vanmorgen mijn eerste pil geslikt. In de hoop dat het ook werkt, want zo kunnen we echt niet verder. Samen met Dr. Bouttens hebben we beslist om mijn rechterlong te bestralen vanaf morgen. Ik heb alweer 4 tatouagepuntjes bij. Zoeken ze nog vrouwelijke actrices voor Prison Break ? Tja, de Lapatinib is een variant van Herceptine, en dat sloeg niet aan bij mij. En wat ze in Brussel voorstelden is een variant op Taxol en dat had ook geen effect. Ik word een beetje kieskeurig wat chemo betreft. Ik heb geen zin om me te laten behandelen met iets wat op voorhand weinig kans maakt. Ik hoop dat de combinatie bestralen en pijnstillers me het leven wat draaglijker zal maken. Anders kan ik alvast ons reisje afgelasten. En dan vrijdag eens zien wat ze in Leuven zeggen... Hoop doet leven.

10 opmerkingen:

Sabine Caboor zei

Dag Soraya,
Ik hoorde van Hilde dat je was gaan rijden met Arsène zondag. Ik vond het fijn dat je dat zag zitten. Want "normaal" is dat even genieten hé.
Jammer dat het stappen met het paard je zo zuur opbreekt.
Als de bestraling zijn werk doet en er zo wat minder druk op je hart komt, en je wat vrijer kunt ademen ... Tja, dan heb je wellicht weer wat meer bewegingsvrijheid. Duimen dat het zo zal zijn !
En uitkijken naar het gesprek van morgen, in Leuven.
Trek aan de bel als er iets is hé. Ook al is het voor een babbel van 15 minuten. Of je kindjes die eens komen spelen of geklikker met de hond of ....
Beste groetjes,
Sabine

Elly S zei

Zoals je zegt, hoop doet leven... hou je daaraan vast, hoe moeilijk dat op sommige momenten ook is.

Pijnstillers, ik ben er ook geen voorstander van, maar kwaliteit van leven is zo belangrijk dat je soms dingen moet doen waar je niet volledig achter staat. Ik hoop dat het snel helpt. Sterkte alvast voor morgen.

En ik hoop ook dat ze vrijdag in Leuven iets voorstellen wat voor jou aanvaardbaar is en... that leads somewhere.

Knuffel

Anoniem zei

Hey,
Laat vrijdag een goed einde van de week worden, zeker voor jou..Ik hop dat ze in Leuven echt iets voor je kunnen betekenen hoor.
Vrijdag is het de 7e, dus wie weet....misschien voor jou eens een geluksgetal?
Nee ik geloof ook niet echt in die dingen,(geluksgetallen en zo) maar we kunnen toch maar hopen hé !!!
Hoopvolle groetjes
Martine

Unknown zei

Ik hoop echt dat de bestraling goed werkt. Fingers crossed.

Anoniem zei

Hey Sorken
Please don't give up !!! Laat de moed niet zakken want ge zijt en blijft ons zonneken :o) Weet dat we denken aan jou morgen (en alle andere dagen ook trouwens). We duimen hier allen voor een positief bericht vanuit Leuven.
Dikke knuffel, Marijke VDB xxx

Anoniem zei

Should I give up ??? gene goeie titel; niets voor jou Sor !
In blijven geloven, ook al is het niet gemakkellijk ...
Weet dat we "allemaal" duimen morgen en altijd aan je denken.
knuffel, Lie

Hilde zei

Lieve mensen allemaal,
Soraya heeft me gevraagd dit bericht te sturen;
sedert gisterenavond ligt zij in het ziekenhuis op intensive care. Na een slapeloze nacht van woensdag op donderdag , zich niet weten hoe te houden van de pijn, een ondraaglijk gevoel in de borstkas, heeft ze uiteindelijk toch de oncoloog gebeld. Hij zei om pijnstillers te nemen en verder de consultatie af te wachten.Die zou plaatsvinden op vrijdagvoormiddag. Nu moet ik eerlijk zeggen, als ik gisterenmiddag binnenkwam schrok ik mij een bult van hoe ze eruit zag en hoe ze erbij zat!!! Ik zei van toch nog maar eens terug te bellen naar de oncoloog of de huisdokter want zo kon het niet.
De oncoloog had de scan en foto's van de dag ervoor nog niet bekeken en bleef bij de pijnstiller.
Toen ik met de meisjes terug thuis kwam stond ze gekleed in de gang, daarvoor in pyama,ze moest onmiddellijk opgenomen worden. De oncoloog had de foto's toch nog bekeken en gezien dat het zeer ernstig was.Ze moest onmiddellijk komen.
Diagnose; vocht rond het hart, zeker 2 centimeter!!!
Ze zouden haar normaal deze ochtend behandelen maar gezien de ernst van de situatie hebben ze gisterenavond een drain gestoken zodanig dat het vocht wegkan.
Voorlopig wordt ze nog op intensive care gehouden, morgen zien we wel veel verder.Ze mag haar gsm niet gebruiken dus ze is niet bereikbaar. Ze vraagt ook om even met rust gelaten te worden. Ze zal zelf wel aangeven wanneer ze weer bereikbaar is.
Ik hou jullie op de hoogte, hopelijk de volgende keer met beter nieuws.De dokter zei trouwens; als ze goed herstelt kan ze toch nog een huwelijksreis ondernemen naar Mexico!!!
DUIMEN MAAR, kaarskes branden, positieve energie sturen,......
Als jullie een mail willen sturen naar mij kan dat op ; hildegeirnaert@hotmail.com
Veel groeten van Soraya!!!

Sabine Caboor zei

Dag Soraya, en Hilde,
Ik wachte even een bericht op de blog af ...
Natuurlijk volgen we wat Soraya wil .. we laten haar met rust zolang ze zelf niets van zich laat horen ... Als we toch iets kunnen betekenen, dan laat jij, Hilde, ons dat wel weten hé ? Je (Hilde) doet zoveel. Als je hulp wil, laat je dan maar horen ... De kindjes mogen gerust ook hier eens komen spelen, mochten ze dat willen. Zeg dat ook maar tegen Chris hé, dat we willen helpen waar nodig. Dat kan ook zonder hen lastig te vallen. Iets brengen, naar de winkel gaan of wat dan ook ...
Allé, duimen ... duimen ...
Hopelijk krijgen ze dat vocht rond het hart voldoende weg ... en kunnen ze het in het vervolg vermijden ... laat ons hopen ...
En op intensieve zorgen mogen geen kinderen onder de 12 jaar !!! Jesus, mogen de kindjes dan echt hun mama niet eens zien ? Geen enkele keer ? Wellicht hebben ze daar toch wel behoefte aan ? Hopen maar dat ze niet te lang op intensive care moet verblijven !
Aan dat reglement moet toch eens gesleuteld worden vind ik !!!
Beste groetjes,
Sabine

Hilde zei

aha, hier zijn we weer met beter nieuws!!!!!
Soraya ligt niet meer op intensieve zorgen maar op een kamer. En als alles goed is mag ze morgen al naar huis!!!!!!
Dus,....ze is terug bereikbaar op haar gsm en is klaar voor de storm!!!
Groetjes, Hilde

Maria M zei

Oef,dat het snel beter mag zijn!
Steek morgen een kaarsje extra aan.