9 apr 2008

Ik mis...


Ik mis de sappige stukken exotisch fruit ! En de drankjes die ze daarvan maakten. Zondag was het in Vlaanderen Vakantieland over Yukatan. Heel even waren we er weer ! Als er iets is wat ze van mij mogen uitvinden is het de teletijdmachine. Zou makkelijk zijn, even heen en terug. Daguitstapje. Maar het zonnetje doet hier ook haar best vind ik. Dat geeft op.
Gisteren verliep de ingreep vlot. Vocht op de longen is maar een peulschil vergeleken met vocht op het hart blijkbaar. De dokter schatte dat er 1 liter zou op zitten op mijn rechterlong. Toen we aan 800 ml waren werd ik jammer genoeg misselijk. Mijn bloeddruk was gedaald naar 8 over 7. Als hij verder zou doen zou ik flauwgevallen zijn. Dat heb ik nog nooit meegemaakt, maar ik sta daar ook niet op te wachten. Ik had wel liever gehad dat alle vocht weg zou zijn, maar ja. Voor het lichaam schijnt dit wel een zware ingreep te zijn. Moet je nagaan : 1 liter rechts, 250 ml links en nog wat rond het hart. Bind eens een fles Contrex op je buik en probeer eens slaap te vatten, of een autoritje te maken… Geen wonder. Het is vandaag nog niet beter, integendeel. Maar misschien ben ik weer te ongeduldig, moet alles zich nog wat “zetten” ? De morfine kan ik gelukkig goed verdragen.

4 opmerkingen:

Sabine Caboor zei

Dag Soraya,
Amai zeg, zoveel vocht ! Niet te doen. Al dat gewicht in je long en de beperking om zuurstof op te nemen. Je zou van minder kortademig zijn en reuzeveel pijn hebben ! Tjonge tjonge ...
Gelukkig was de ingreep "te doen" ... Ik heb geen verstand van "napijnen" na verwijderen van vocht. Een mens verwacht : vocht weg, ongemak weg. Maar het zal niet abnormaal zijn wellicht dat je lichaam van dat alles serieus afziet. Hopelijk ebt de pijn de komende dagen wat weg en wordt het draaglijk. Dan zou je toch wat van de zonnestralen kunnen "genieten". De warmte (uit de wind, in de zon) is wel aangenaam. Naar Belgische normen hé.
Morfine nu ... jammer dat de huidige pijn er toch nog is, ondanks de morfine ...
Maar allez, fijn je te horen op de blog. Prachtige foto alweer. Het moet daar prachtig zijn !
Beste groetjes,
Sabine

Anoniem zei

Hallo soraya.Hier zijn we terug .Blij voor u dat je toch wat verlost ben van dat vocht die er opgestabeld was.Ik kan me inbeelden dat dit alles geen deugd doet he.Hopelijk ben je morgen wat beter.Als ge naar de foto van ginder kijkt moet het daar inderdaad prachtig zijn,alleen de blauwe lucht en je geniet al.Tot gauw eens en probeer toch wat te genieten op uw gemakje.Groetjes

Anoniem zei

Kon ik maar in dromen geloven,
dan was je morgen weer gezond.
Ik nam je mee
op mijn vleugels
en vloog met jou
de wereld rond.
Over bergen, over zeeen
dichtbij, of hier ver vandaan.
Ik vloog met jou op mijn vleugels
overal waar je heen wil gaan...
Ik vloog met jou op mijn vleugels
heel de wereld rond,
en 'k zou niet eerder stoppen
dan op de plaats "gezond"

Lieve groeten
Martine

Maria M zei

Ik wens dat alles langzaam weer beter gaat,waar je ook ligt of waar je ook staat!
Mexico zal nog dikwijls in jullie hoofd spelen denk ik,zoals ik voorspeld had he Soraya.

Goede avond verder!