25 apr 2008

Searching for a destiny that’s mine,

there's another place another time.
Touching many hearts along the way
hoping that I'll never have to say
It's just an illusion (Imagination)

Ik hoorde vanmiddag dat ik es dringend op de blog moest… want ik word gemist ? Tja, ik beleef niet veel, om niet te zeggen niks. En heb dus ook niet veel te vertellen. ’s Ochtends lig ik in bed, voor de kinderen wordt gezorgd, ’s middags verplicht ik mezelf om op te staan en iets te eten en om wakker te blijven. Als er bezoek komt ben ik binnen de kortste keren vermoeid en verlies ik mijn stem. Soms vind ik wel iemand die een ritje met me wil maken in de zon. De kindjes worden weer thuis gebracht, ik probeer wat eetbaars te toveren (lukt niet altijd, maar anderen helpen daar gul bij) en dan moet ik tegen 19u weer in bed, want ik hou het niet langer vol. Kan meestal nog wel tv kijken, niet altijd. Dat is het. Elke dag opnieuw. Mijn nachten zijn nog het spannends, want dan droom ik dat ik nog alles kan. Overdag kan ik niet meer van het terras naar het kippenhok, maar ’s nachts kan ik de wereld aan. Wat dat allemaal wel inhoudt, vertel ik jullie lekker niet. Jullie weten al veel te veel !

15 opmerkingen:

Lies zei

Soraya,
Lang geleden dat je nog eens iets van me hoorde. Ik volg je blog op de voet, maar andere mensen kunnen het meestal beter zeggen dan ik. Sorry dat ik dikwijls geen woorden vind. Ik wilde je gewoon nog effe laten weten dat ik geweldig veel bewondering voor je heb, voor je moed, doorzetting en je positieve (al wordt het heel begrijpelijk soms ironische) kijk op het leven. Ik hoop dat je toch af en toe nog een beetje kan genieten, zo lang mogelijk.
Sterkte,
Lies

Sabine Caboor zei

Hey,
't Is me wat.
Ik zie je nu en dan. En echt, aan de buitenkant zie je niet dat je het zo lastig hebt. Door het mooie weer ben je over het algemeen geflatteerd met je mooie zonnebril. Je hebt een kleurtje, wellicht nog een erfenis van Mexico. Ook dat staat je goed.
Ook "al pratend" ben je nog steeds "de" Soraya die we kennen. En het is dus blijkbaar dus wellicht door je immense doorzettingsvermogen dat je toch nog 't één en 't ander realiseert binnen je gezin, dat je nog eens op stap gaat, je "laat" wandelen, op het terras zit met bezoek ... Terwijl je bij dit alles dus tot het uiterste van je krachten gaat. Als we je in de voormiddag rust gunnen heb je dan toch nog iets aan je namiddag hé. Hopelijk kan je die tijd wat invullen, rustig, samen met je gezin ...
Groetjes,
Sabine

Anoniem zei

Soraya,ik heb mijn zusje verloren aan kanker en op de rouwkaart stond de volgende tekst,die is heel troostend,vond ze zelf ook heel mooi.Jij zult ook de gouden regen tegenkomen,je moet het maar zien als altijd slapen.Het is vreselijk oneerlijk dat het met jou niet anders is gegaan,het was je zo gegund.Ik hoop dat je nog een tijdje kunt genieten voor zover dat kan.Speciaal voor jou van Paul Weller:

Day by day your world fades away
Waiting to feel all the dreams that say
Golden rain will bring you riches
All the good things you deserve now

And I say, climbing, forever trying
Find your way out of the wild, wild wood
Said you're gonna find your way out of the wild, wild wood
Wild wild wood

micheline zei

Hallo nachtridder
Wij weten heus nog niet veel te veel hoor ,een mens weet nooit genoeg en leert altijd bij.Ik ben vandaag een maltezertje gaan halen (cadeautje voor Febe haar communie)Ik moest je zeggen van Van de Walle
fris dat met zijn hooft alles in orde is en dat hij beloofd om de volgende keer op uw berichtje te antwoorden ,je kent hem he hij en knopjes.Zeg toffe madam geniet maar van het weekend het beloofd goed te worden ,groetjes aan Chris en de kindjes.

Anoniem zei

Dag Soraya,
ik wou je even een knuffel komen geven...
'k leerde je blog kennen via Elly en heb hem terwijl jij in Mexico was volledig gelezen.
'k Wou dat ik iets kon doen...
Liefs

Sofie zei

Sorke,

Praat maar, schreeuw maar, scheld maar en geef me zo je last en pijn
Ik ben bij je en dat zal ik altijd zijn...

Roep maar, gil maar, huil maar
en geef me zo je angst en verdriet
Ik ben bij je ook al geef ik jou niet altijd dat gevoel.

Waar je ook bent, hoe je je ook voelt, wat je ook doet of niet doet: als stilzwijgend gezelschap (soms) ben ik bij je en blijf ik bij je...
voor altijd!

Dikke knuffel

Anoniem zei

Beste Soraya,
Ik lees al een hele tijd je blog en het is nu pas de eerste maal dat ik reageer... enkel omdat hetgeen ik jou zou zeggen al allemaal verwoord staat in andere reacties!
Ik weet één ding heel zeker, dat is dat je in heel veel mensen hun gedachten zit! Velen leven met je mee maar weten niet goed hoe te reageren... ook ik wist het niet. Maar elke keer ik je tegenkwam (toen het nog allemaal beter ging), had ik grote bewondering voor je! Die heb ik trouwens nog, zelfs nog groter, en die zal ook nooit verdwijnen!!!Toch kon ik niet naar je toestappen :-( Sorry daarvoor. Maar toen ik enkele maanden geleden via via op de hoogte kwam van uwe blog kon ik het toch niet laten...en begon ik te lezen.
Hoe jij de dingen neerschrijft... echt chapeau.
Waar haalt iemand zoveel kracht?
Is dit de kracht van de liefde...?

Soraya, eerlijk gezegd heb ik de laatste dagen je ook gemist!
Elke dag kijk ik of je niks geschreven hebt! En zeker nu, nu het allemaal minder gaat.
Je weet waarschijnlijk wel al dat wij inderdaad ongerust zijn als je enkele dagen na elkaar niks van je laat horen... hoewel we het wel begrijpen...
Moesten we kunnen, zou iedereen er zeker voor zorgen dat jou dromen terug werkelijkheid worden!!!

Raar, maar ik voel mij opgelucht dat ik je toch even heb laten weten dat ik, en heel vele anderen, heel veel aan je denken!!!

En nu ga ik ook naar dromenland, droom ik misschien wel over jou...
waar jij terug aan 't school staat en ik toch een praatje maak met jou... Dan zal ik wensen, dat ook mijn droom uitkomen zou... Niet voor mij... maar voor jou...

Heel veel sterkte
en veel liefs,
Ann

Anoniem zei

Hoi soraya,ook al ben ik op vakantie toch blijven mijn gedachten heel veel bij jou.Ik kijk elke dag even op je blog om te weten hoe het gaat.Ik hoop dat je toch van deze dagen wat kan genieten met je gezinnetje lekker op het terras in het zonnetje.Groetjes en grote knuffel

Hilde zei

Ik heb één ding geleerd over chemo, dat het venijn (positief bedoeld, lees ;plagen) evengoed overleefd als het kankermonster!!!! Manman, wat was ze weer in form vandaag!!!!!
Maar wees gerust belalatjen, (en Van Zele ook!!!!! want ze zijn aan elkaar gewaagd!!!) mijn wraak zal deze week zoet zijn,....:)
Toch een rustige nacht gewenst!!
Dikke zoen!

Sonja zei

Hey Sorke
Jullie zijn steeds in mijn gedachten,hoop dat je ook vandaag van de zon en elkaar kon genieten.
Knuffel ,Sonja

Soraya Belala zei

Hildeke, overleven 3e pers tegenwoordige tijd is met een -T, lalalalaaala
En ja, de kracht haal ik uit de liefde denk ik, de liefde voor het leven en de liefde voor schatten van medemensen zoals jullie ! Mijn boodschap is, laat mensen die het niet waard zijn links liggen, en ga verder met de crème de la crème. Dan voel je je een rijk mens, wat er je ook overkomt.
Sorke

Sabine Caboor zei

Dag Soraya,
Een wijze les.
We leren van kindsbeen af om "beleefd" te zijn. En zo doen we soms met mensen verder die ons eigenlijk niet liggen. En zo ontbreekt ons de tijd om onze "hartenvrienden" te soigneren ... helaas ...
In onze vrije tijd zijn we onze eigen baas ... dus ... wat jij zegt ... inderdaad ... !!!
Je opmerking sterkt me ... ik had dit net even nodig ... toevallig.
Heel veel sterkte Soraya, want je hebt toch zoveel pijn hé. Onvoorstelbaar wat er allemaal door je heen moet gaan ... hartverscheurend ...
Sabine

Hilde zei

ok belala, ge hebt gelijk. Voor één keer dat ik een D, T fout maak (want ik let daar altijd goed op,......)moet je het weer in geuren en kleuren rondbazuinen!!!!!! Merci éé schatteke, 't is van uw vrienden dat ge het moet hebben éé zeggen ze,....

anouk zei

Soraya,
Het is lang geleden dat ik nog eens een bericht achter liet. Gewoon omdat ik zelf niet weet hoe ik alles moet verwoorden of zeggen. Ik zie zelf ook dat het soms echt niet zo goed gaat, dan zie ik je soms het hele weekend niet maar ik ben dan toch super blij als je een smsje stuurt waarin blijkt dat je nog steeds alles ziet! Het is zo verschrikkelijk raar allemaal, als ik naar de radio luister is er per dag wel minstens een liedje op de radio waar we nog dom op hebben staan doen, of wat we juist mooi vonden, of een liedje waar we ons kampdansje op deden. Jaja die kampen, konden we ze maar allemaal terug herdoen... wat was dit zalig!
jah ik zit al weer blok... in mijn hoofd kan ik nog zoveel zeggen eh, maar eens ik hier dan zit, fff weet ik zelfs de helft niet meer. Dit is wss bij veel mensen zo en nog erger in het echt.
Maar weet maar goed dat niemand hier je zal vergeten en iedereen je zo bewondert!

heel veel groetjes Anouk

Maria M zei

IK kom je nog even groeten voor het slapen gaan!!
Vandaag bij Elly het vervolg op haar jaardag gevierd, met enkele van de familie en goede vrienden,het was heel gezellig,Elly had wel extra haar best gedaan om ons te verwennen, met gevolg extra vermoeid!
Nog lieve groetjes voor je kapoentjes,en je Chris;