21 apr 2008

this seaside is our home , babe


keeping us in pace
with all that has a cool way
of handling our age
in every way
knowing that this feeling will never change
knowing that this feeling will never change
it's changing me
- Cool tide – (Ozark Henry)

Gisteren scheen de zon, en ik straalde. We zijn met een bevriend koppel aan de Westerschelde gaan wandelen. Ik in de rolstoel natuurlijk. En de zon in mijn gezicht, de zilte zeelucht, de kinderen aan het huppelen, het ijsje tussendoor, het deed me allemaal zo deugd ! Ik had zowaar trek in eten ’s avonds ! Zo’n half dagje maakt een hele maand goed. Het is alsof de combinatie zon - zee altijd iets met me doet (Spanje-Mexico-Westerschelde). Ik zag mezelf later dan ook in een huisje tussen de rotsen van de Bretoense kust wonen ! In de zomer B&B en in de winter, terwijl de regen en de wind hard tegen de ramen beukten, lekker aan de open haard inspiratie opdoen om een romannetje te schrijven… Gezellig hé ? Wishful thinking vooral.. De dromen lopen net als de golven stuk op de rots die kanker heet.

22 opmerkingen:

ingrid zei

Lieve Soraya

Ja het was inderdaad een schitterende dag gisteren.'t Was hier Eerste Communie en ik was blij voor al die kindjes in hun zomerkleedjes maar vooral ook blij ter horen dat ook jij een beetje kunnen genieten hebt.

Ik ben wel al 10 keer begonnen met een reactie te plaatsen maar vind niet de juiste woorden. Het is zo onaanvaardbaar....hoe moet een mens daar mee om....hoe moeten Chris en de kindjes daarmee om.
Je bent al niet gespaard het afgelopen jaar maar telkens richt je je weer moedig op....
Dat bewonder ik zo in je. Ik bewonder je om het gevecht met jezelf en het zoekend zorgen voor je twee lieve kindjes.Om het samen zoeken met Chris naar een nieuw evenwicht in jullie gezin.
Nu komt er eigenlijk plots een ommezwaai ....en moeten wij dan nog in een God geloven als hij mensen zo'n pijn kan doen.

Ik hoop dat dat monster zich nog even koest houdt, dat je nog van vele zonnige dagen mag genieten omringd met mensen die je graag om je heen hebt, dat je kan genieten van je spelende kinderen en van je ventje.Hou je haaks

Steeds denkend aan jullie Ingrid

Anoniem zei

Hallo, hier zijn we dan weer.Ik ben content dat je wat heb kunnen genieten gisteren.Geniet ook maar van de komende dagen want het zonnetje zal er terug zijn.Zoals de vorige reactie van ingrid vind ik dit ook alles zo onaanvaarbaar. De meeste mensen zeggen men moet erin geloven maar dikwijls zijn er toch twijfels.Waarom neemt men een jonge mama weg van haar gezinnetje die zoveel voor haar betekend.Geniet van jouw gezin,familie en vrienden.Dikke zoen soraya.

micheline zei

Hey Soraya
Zoals je weet zijn we naar Haspengouw geweest ,en ik ben heel blij dat je mooie dag hebt gehad want bij ons is de katarakt streek een beetje tegengevallen waarschijnlijk een weekje te vroeg.Geniet nog maar van het zonnetje,het wordt alleen maar beter.Grtj van ons.

Hilde zei

Tja, zo onwezenlijk is het allemaal hé!!!
Maar wat een andere Soraya ik vandaag te zien kreeg, manman!!!We vragen ons af wat kanker met een mens kan doen, awel, ik zie wat morfine met een mens doet,uiteraard is dit een slecht teken maar het maakt het leven toch iets draaglijker voor jou!!!Je kan zowaar weer volzinnen zeggen, met iets luidere stem iets tegen de kids zeggen, mij weer plagen, (ik sta natuurlijk een paar dagen voor,....)Uiteraard kan dit alleen als je stil zit, van zodra je begint te bewegen verdwijnt weer alle energie.
Het deed weer eventjes deugd om terug 'als vroeger' (lees enkele weken)met elkaar om te gaan.
Moest het monster even onopvallend verdwijnen zoals het onaangekondigd gekomen is, wat zouden wij allen gelukkig zijn!!!!
Maar goed, CARPE DIEM, elk momentje dat het kan!!!!!!!!
Dikke zoen!

Maria M zei

Dat was gisteren (CARPE DIEM) zo te lezen,zo wens ik er jou nog vele!
Een goede nacht gewenst,dan kun je er morgen weer beter tegen!
DAG SORAYA

Anoniem zei

Hoi Soraya
Hier ben ik dan weer ééns , blij dat je een leuke namiddag beleeft hebt met je gezinnetje en je vrienden , Nonkel Raf en ik zouden graag ééns tot bij jullie komen, laat je mij iets weten wanneer het past voor jouw , het mag ook in de voormiddag zijn
Kusje Tante Simonne

Anoniem zei

Dag Sorayatjen,

Vanddag ook weer van het zonnetje genoten? Ik zat vanm. even met een koffietje buiten in het zonnetje en mijn gedachten dwaalden af naar jou... Ik ben blij dat je zondag zo'n mooie en goede dag had! Zo moet het zijn! K wens je er nog veel van die mooie dagen. Ik ben het zelfs zeker dat er nog zoveel komen. Jij bent zelf altijd een zonnetje! Willen of niet de donkere wolken moeten weg als Soraya buiten komt... Hou je goed zonder al te veel ongemakken en geniet van alles om je heen!!!

Dikke zoen en knuffel,
Catjen

Anoniem zei

Lieve Soraya,

Ik hoop met heel mijn hart dat 'plots' nog heel ver weg is, we willen je nog niet missen!!
Ik troost me met de gedachte dat we elkaar ooit, waar dan ook, weer tegen zullen komen. Het ga je goed.
Liefs, Ric

There is an old belief,
That on some distant shore,
Far from despair and grief,
Old friends shall meet once more.

Sabine Caboor zei

Dag Soraya,
Mooie foto.
Het zijn misschien net die mooie momenten die nog extra pijn bovenop geven. Lente, alles komt in bloei, de natuur komt weer volop tot leven ... Dat alles voelt extra confronterend aan, als buitenstaander.
Ik weet het niet hoor.
Misschien is het wel belachelijk dat ik dit denk, schrijf. De fysieke achteruitgang die jij voelt, meemaakt, de confrontatie met het feit dat duidelijk is wie die strijdt uiteindelijk "wint", ... enz. enz. ...
Die pijn is al zo onmenselijk dat "extra's" waar ik het over heb er eigenlijk zelfs niet meer bij kunnen ...
Hmhm ...
Maak tijd voor wie je echt wil hé. Soms denk ik dat er zo weinig tijd overblijft voor je gezin en je familie tussen al dat bezoek door ...
Sterkte,
Sabine

Anoniem zei

Hmm, 3 dagen geleden dat we Soraya hoorde... 3 lange dagen voor ons. Ze zal aan het rusten zijn in haar bedje, maar toch die ongerustheid steeds.

Anoniem zei

Hey Soraya,

Dit is niet mijn manier om iets te zeggen, maar als ik dat dan toch doe, kan ik maar een duidelijke boodschap mee geven.
Het zal je meteen wel duidelijk zijn van waar deze tekst komt.

Liefs,
Conny


Geef niet op
Want je hebt vrienden
Geef niet op
Je bent niet de enige
Geef niet op
Geen reden om je te schamen
Geef niet op
Je hebt ons nog
Geef nu niet op
We zijn trots op wie je bent
Geef niet op
Je weet dat het nooit makkelijk is geweest
Geef niet op
want ik geloof dat er een plek is
Dat er een plek is waar wij thuis horen

Anoniem zei

Conny, sorry was wat in paniek met het zien van die tekst. Versta niet goed de laatste zin, je zal meteen zien waar deze tekst vandaan komt? Wat bedoel je?

Elly S zei

Lieve Soraya,

Ik hoorde gisteren tijdens het shoppen in een winkel het liedje "Chasing pavements" van Adele waaruit jij hier een tijdje geleden een klein treffend stukje tekst neerzette. Het was heel vreemd, maar ik dacht onmiddellijk aan jou en dat is de rest van de dag zo gebleven. Ik vind het heel jammer dat ik niet meer voor je kan doen dan aan je denken en hopen dat je niet te veel pijn hebt.
Knuffel

Sofie zei

Mijn eerste wens voor jou kwam uit: het zonnetje heeft jou laten genieten van haar warme warme zonnestraaltjes. Ook al zijn er niet altijd sterretjes aan de hemel, ook al zie ik niet iedere avond een vallende ster: toch doe ik elke keer een wens, een wens voor jou!
Zomaar... om je even te laten weten dat mijn gedachten zeer dicht bij je zijn!!

Ik denk aan je, méér dan je denkt!!!!

Anoniem zei

Soraya, doe ons een klein berichtje hoe het met je is. Anders wordt het een ongerust week-end.

Anoniem zei

Lieve Soraya, ik wens je nog vele dagen om van te genieten.

Anoniem zei

De tekst is een vertaling van een liedje dat Soraya wel heel goed zal kennen.
We hebben het ooit nog samen gezongen ;-)

Liefs,
Conny

Soraya Belala zei

ik weet idd wel waar het over gaat, connietje !

Anoniem zei

Its such as уou lеaгn mу minԁ!

You seem to understand so much аpproximаtely thiѕ, such as you wrote the еbοok іn it or somethіng.
I think thаt уοu sіmplу cаn ԁο with a few % to pressure the message home a little bit, however other than that, that is magnificent blog. A fantastic read. I'll certainly be back.

Here is my webpage :: simply click the up coming internet page

Anoniem zei

The stаte of the art fleх belt, attempt іt you ωill not
regret it.

Also visit my homepage ... http://fight.so
My web page :: http://www.squidoo.com/flex-belt-review-and-discount

Anoniem zei

We ωould advocate stopρіng by the helpful
web sіte for fаr more facts.

Check out my web-site; mrts.da.iscte.pt

Anoniem zei

I еnjoy ωhat you guys are up too. This kinԁ of clever woгk and сoveгagе!
Kеep up thе gooԁ works guys I've added you guys to blogroll.

my blog post: (visit)