2 apr 2008

Feels like heaven


Heaven closer (Fiction Factory)

Speciaal voor jullie, trouwe bloglezers, de eerste exclusieve foto’s van de huwelijksreis van 2 BK’s (bekende Kaprijkenaren) in het tropische Mexico. Hierboven alvast Chris aan het genieten van de zalige temperaturen…

Oorspronkelijk bericht van dinsdag 25 maart 2008 :
Als er een paradijs bestaat mag het voor mij op Mexico lijken. Ze hebben hier alles : vriendelijke bewoners, adembenemende fauna en flora (waarom is dat zoveel kleurrijker dan bij ons ?), lekker eten, warm klimaat, geschiedenis, cultuur en avontuur. Een ideale vakantiebestemming met andere woorden.
Hoewel de reis erheen knap lastig was voor mij. 24 uren zijn er verlopen van het ene naar het andere bed. Het vliegtuig vertrok al met 1,5 uur vertraging. In totaal was dat dus 4,5 uur koekeloeren op Zaventem. En dan was er de onaangekondigde stop in Jamaica die ook 1,5 uur duurde. Ik dacht niet dat ik het zou volhouden tot in Mexico. Ik had nog geen oog dichtgedaan, ik die normaal gezien 12 op 24u plat lig. Ik werd af en toe misselijk en kon mezelf wel voor de kop slaan. Was dit nu echt nodig ? Op reis gaan in mijn toestand ? Wat had ik hier eigenlijk te zoeken ? Kon ik niet voor een keer nadenken vooraleer te handelen ? Het was pas na de stop in Montego Bay toen ik me 3 lege stoelen toeëigende dat ik een uurtje kon liggen en bekomen. Toen we in het hotel aankwamen snelde Chris naar het restaurant waarvan het buffet wel oneindig leek, want van vliegtuigkost kan een bink als hij natuurlijk niet overleven. Ik daarentegen had enkel oog voor het bed. Maar, o, wat was mijn ontgoocheling groot toen ik me neervleide… Je moet weten dat we onlangs onze oude harde matras hebben buitengekieperd en vervangen door een super comfortabel Sleepy-model, omdat ik niet meer kon slapen van de pijn. Wel ons oude matras leek wel een zetel vergeleken bij dit Mexicaanse stenen bed. Gevolg : ik kan de pijn niet onder controle houden met de pijnstillers die ik nu heb. De eerste twee dagen liep ik hier dan ook te panikeren. De pijnscheuten en momenten van draaierigheid doen me geloven dat het vocht terug is. Op dag drie heb ik me uiteindelijk vermand. Ze zullen mij uiteindelijk hier in Mexico wel even goed behandelen als in België mocht ik deze tien dagen niet zonder problemen doorkomen. Zo heb ik het ook tegen Chris gezegd vandaag, want ik wou hem tot nu toe niet alarmeren met mijn gedachten. Maar hij had het al in mijn blik gezien.
Dus geniet ik toch, ontspannen, van de rust, van het goede weer. Zwemmen lukt niet. Ik lijk het niet te kunnen combineren met rustig ademhalen. Soms kan ik ook even niet praten en moet ik wachten tot ik mijn adem vind. Raar. De meeste uitstappen zijn ook te vermoeiend, sportief, avontuurlijk… Dus heel veel zullen we wel niet zien van dit mooie land. Maar Chris doet enthousiast mee met alle voorstellen van het animatieteam. Hij staat hier al bekend als “Chris from Belgica !” Hij ziet er trouwens al uit als een versgekookte kreeft na een half dagje strand… Zon en wind… dodelijk dus. Ik laat de aerobic, dance, stretching, pingpong, beach volley allemaal aan mij voorbij gaan en verdiep me in de boeken die ik meebracht. “On revient toujours à son premier amour”. Zalig wegdromen in andermans leven, andermans wereld met het verstand op nul. Weliswaar een beetje geholpen door Mojito, Caiperinha, Margarita, Pina Colada, Coba Cobana… Moet er nog zand zijn ?

9 opmerkingen:

Maria M zei

Geniet wanneer het mogelijk is,maar blijf het doen met de nodige voorzichtigheid.
En de drankjes zijn er verraderlijk maar super lekker!
Let ook maar een beetje op je kreeft,want anders???
Veel liefs uit het koude Belgie!

Anoniem zei

HOI Soraya
Blij dat jullie zonder al te veel kleerscheuren terug thuis zijn , de kindjes zullen wel blij zijn
En nu heb je, jouw zachte matras terug dus slaapt maar ééns lekker uit

Je Tante Simonne

Anoniem zei

Hey Soraya,
Eindelijk ben je er weer. Wat een gemis!!
Ik ben zo blij dat je genoten hebt en waarschijnlijk nu nog verder geniet met al je mooie herinneringen..... Ben je al een beetje bekomen van de terugreis?
En de kids...'t was wel een leuk weerzien zeker voor alle 4.
En hoe is het met je kreeftje??
Geniet nu nog maar van de paar dagen vakantie samen en tot gauw...
Groetjes
Martine

Sabine Caboor zei

Dag Soraya,
Fijn. Het is wel voorbij, maar je hebt het toch gehad, dat mooie land, zijn mooie klimaat. Je kan je waarschijnlijk niet eens voorstellen welk hondeweer het hier was !
De vliegtuigreis en het harde bed, de tussentijdse angsten en paniekaanvallen en het gemis van de kindjes buiten beschouwing gelaten heb je toch wel kunnen genieten van je huwelijksreis naar Mexico. Fijn.
Prachtige foto van Chris :-)
Gelukkig nu geen regen hier in België. Maar sowieso maakt de hereniging van de familie de klimaatwissel wel goed zeker ...
Een weekje bijslapen nu wellicht ... Hopelijk kan je wat rust vinden tussen het "eventuele" "tevele" bezoek door ... Maar weet je wat, we nemen alvast even vooraf contact vooraleer we je drempel platlopen, ok ? Onverwacht bezoek is wellicht soms wel leuk maar in jouw omstandigheden niet altijd aangewezen hé.
Groetjes aan iedereen,
Sabine

Eliane zei

Hey, toeristen welkom thuis!We kijken al uit naar jullie verdere reisverslag.
Hierbij nog een mooie uitspraak van Michiel Hendricks de Gentse fotograaf en reiziger ( De bende van Wim)

"De reis is het verlangen naar thuis zijn"zonder het idee thuis is er geen reis, ben je eigelijk op de vlucht.

liefs Eliane

Elly S zei

Ik ben blij dat je ondanks de onvoorziene obstakels toch genoten hebt van jullie reis. Rust nu maar uit op je zachte Sleepy matras en droom van al het moois dat je gezien hebt.
Liefs

ingrid zei

Hallo Mexicaantjes

Blij te horen dat jullie goed thuisgekomen zijn en...toch ondanks de eerste paniekdagen hebben genoten. Het lijkt me ook een machtig land om eens naar toe te gaan, maar ja ik heb nog zoveel vakantiewensen.
Ik moet eerlijk zeggen toen we hoorden dat jullie gingen vertrekken we ook met vragen zaten om toch nog zoiets aan te durven, vooral de kinderen achterlaten leek me een bijna onmogelijke opgave. Gelukkig heb je doorgezet, kan je terugdenken aan mooie herinneringen. Jullie thuiskomst zal voor Imani en Yashira wel super geweest zijn.
Rust nog maar goed uit van de vermoeiende terugreis en waarschijnlijk ook nog uurverschil (ik weet het eigenlijk niet zo goed)want dat kruipt bij een gezond persoon al in de kleren.
Tot horens

Ingrid

Catherine zei

Mojito, Caiperinha, Margarita, Pina Colada, Coba Cobana… maar niets kan tippen aan een Slurry, Slurpy, Slushy hé !!

Alleen de zeeëgels tussen dat zand in zee ...

Ik ben al benieuwd naar jullie reisverhalen. tot gauw?

Catherine

Sabine Caboor zei

Dag Soraya,
Lukt het wat om te rusten ?
Is je bioritme weer wat aangepast aan de Belgische tijd ? Dat zal nog eventjes duren wellicht ... Je zal wel heel erg vermoeid zijn.
Gelukkig is het weer nog steeds redelijk ...
Eens thuis is de echte "rust" weg zeker ? Huishouden, kindjes, man, hond, ... ziekenhuisbezoek(en) ....
Beste groetjes,
Sabine