24 mei 2008

I blame you for the moonlit sky

and the dream that died
with the eagles' flight
blame you for the moonlit nights
when I wonder why
are the seas still dry?
don't blame this sleeping satellite (T. Archer)

Mijn zoektocht naar slaap is een ware “Sorayatesterom” geworden. Eergisteren ben ik begonnen met methode 1. De oncoloog had voorgesteld om telkens ik wakker werd een direct werkende morfine pil te nemen. Helaas kon die mijn slaapje ook maar maximaal 20 minuten rekken, dus dat was zinloos. Test nr 2 : kine stelt voor rechtop aan tafel slapen, zoals die mensen aan hun bureaus the day after. Ja… dat leidt tot slaapjes van een uur, met pijnlijke nek en rug als gevolg. Om nog maar te zwijgen van de zitbeenknobbels, die nog nooit zo hard hebben afgezien, zelfs niet na een week intensief paardenkamp. Gisteren kwam methode 3 : de huisdokter stemde toe met een lichte slaappil. Amai ! Ik was plots omringd met mensen die hetzelfde probleem hadden als ik, en als remedie moesten we een bekend schip zo correct mogelijk kopiëren op doek. Om half twee vannacht was mijn replica af en ik wou naar huis. Ik gooide de fles zuurstof om op de rolwagen en alles lag precies door elkaar… Chris bracht me naar het toilet en daar mompelde ik allerlei onverstaanbaars tegen hem. Ik zou het schip verlaten… Mijn ogen stonden wagenwijd open. Helaas kon ik nadien ook niet meer deftig slapen. Dus een echte oplossing hebben we nog niet.
Van melk krijg je slijm en dan moet ik overgeven… Het is geen kwestie van slapeloosheid door pijn, het is een kwestie van geen positie meer vinden die me toelaat om tegelijk te ademen en te slapen, zucht.

10 opmerkingen:

Elly S zei

Dag Soraya,

Nog steeds geen oplossing gevonden dus voor het slapen. Hetgeen je al geprobeerd hebt, lijkt mij inderdaad geen optie als ik lees wat de gevolgen zijn. Ik heb jammer genoeg geen beter idee. Ik zou willen dat ik je kon helpen, dat ik je pijn kon verlichten, maar jammer genoeg is dat niet mogelijk.
Ik denk aan je.

ingrid zei

Misshien kunnen we om beurten een slaapliedje komen zingen, maar.... of dat zal helpen????
ja, wij kunnen er een grapje overmaken, maar ondertussen zit jij met een hele vervelende situatie.
Heb je wel een comfortabel bed, een waterbed of goede matras om in weg te dommelen.
Als ik het goed begrijp is echter meer de ademhaling een probleem. De dokters moeten toch wel iets kunnen doen. Blijven aandringen voor een oplossing te zoerken, zou ik zeggen. Véééééél succes.

Dikke knuffel

Maria M zei

Kon ik maar iets doen,of toch,
misschien,een roosje laten brengen ,dan kan je slapen als een roosje.
DAG SORAYA,SLAAP WEL!

Anoniem zei

Meid Meid wat een ellende toch,wat is het toch een rotziekte. Een glaasje port mag zeker niet???
Je moet inmiddels wel zo vreselijk moe zijn. En dan niet te kunnen slapen.Misschien kun je om een supersterke morfine vragen?? Al wordt je dan wellicht niet meer wakker,dat hebben ze bij mijn zusje gedaan maar ik kon er wel vrede mee hebben want het was niet meer te doen.Ik hoop dat je dat niet te hard vindt klinken??Maar ze had vier liter vocht achter haar longen dus dan weet je het wel.

Anoniem zei

Lieve Soraya,

Kan je je bed niet wat hoger zetten aan je hoofdeinde, zodat je wat minder last hebt van slijm?
Veel sterkte!
Wij denken elke dag aan jou!
Heel veel warme, zachte knuffels uit Eeklo!
Katrien en familie

Anoniem zei

I'll spread my wings and I'll learn how to fly,
I'll do what it takes till I touch the sky,
And I'll make a wish, take a chance,
Make a change, and break away.
Out of the darkness and into the sun,
But I won't forget all the ones that I love.
I'll take a risk, take a chance,
Make a change, and break away.
(Kelly Clarkson - Break away)

Anoniem zei

Hey Sorayatjen,

Jongens toch, wat een miserie..
Enfin, een oplossing heb ik dus uiteraard ook niet. Ne straffen drinken is uit den boze dus ja...
Ik hoop dat je toch een geschikte slaaphouding mag vinden... Het moet verschrikkelijk zijn om een hele nacht wakker te zijn en dan nog maar om overdag te zwijgen dan ben je waarschijnlijk zo moe als wat. Lieve schat,ik hoop echt dat het lukt en dat je de nachten weer ronkend kan doorbrengen.. Ik denk aan je en wou je graag kunnen helpen...

Dikke knuffel en zoen,
Catjen

Anoniem zei

Hallo Soraya,Zoals vele mensen die jouw blog lezen zou ik u willen helpen maar helaas weet ik niet hoe.Je bent waarschijnlijk al nerveus als de avond aankomt voor het slapengaan.De grote vraag die elke dag terug komt hoe gaat ik deze nacht slapen.Wij kunnen allen zeggen probeer dit of dat maar uiteindelijk kan er niemand voor de moment raad geven om toch eens een nachtje te slapen zonder de moeilijkheden dat je hebt.Ik wou dat er iemand een oplossing had. Gr en een dikke knuffel.

Anoniem zei

Hey Soraya!!
het is al weer een heeele tijd geleden dat ik je gesproken / gezien heb (ik ben natuurlijk ook al ff weg bij Total), maar ik lees je blog nog steeds... en ik vind het allemaal zo verschrikkelijk naar voor je!
Ik weet wel... het helpt jou niet beter slapen, maar ik wens je heel veel sterkte en hoop echt dat de pijn enzo wat minder wordt...

Groetjes.. of op zn belgisch: Salutekes!
JJ

Anoniem zei

ik durfde nooit te reageren op je blog.. durfde nooit eens langskomen, durfde geen afscheid van je te nemen omdat ik het niet wou geloven. ik denk nog veel aan je. je was een tof madame.. x