9 mei 2008

We don't need no education


We dont need no thought control
No dark sarcasm in the classroom
Teachers leave them kids alone
Hey! Teachers! Leave them kids alone!
All in all it's just another brick in the wall.
All in all you're just another brick in the wall. (Pink Floyd)

Naast de talrijke slapeloze nachten, de slijmvolle ochtenden en de stemloze namiddagen viel er gisteren echt nog iets te beleven. We zijn de kindjes gaan inschrijven op hun nieuwe school voor volgend jaar, in Sint-Amandsberg, op 3 minuten stappen van mijn ma haar woonst. (Vandaar trouwens dat ik enkele potentiële bezoekers heb afgewimpeld gisteren, want ik was echt POMPAF.)
Moeilijke beslissing was dat. Heel moeilijk. Veranderen van school betekent weg van de huidige vriendjes, en al die lieve mensen die ons nu zo hard helpen en voor ons in de bres springen !
Maar we hebben voor- en nadelen heel goed afgewogen. Chris kan onmogelijk zijn huidige job en uurrooster combineren met koken, strijken, wassen en plassen, boodschappen doen, huiswerk helpen maken en rustig blijven… En hij houdt van zijn job, dus daar komen we niet aan. We kunnen ook niet nog eens 6 jaar profiteren van de tijdelijke arrangementen die ons nu uit de nood helpen. Iedereen heeft zijn eigen huisje en gezinnetje. En miserie soms. Imani zou binnen twee jaar toch moeten verhuizen naar een middelbare school, maar Yasirah moet nog starten. Zes jaar is lang...
En mijn ma had het zelf voorgesteld. De kindjes zouden op maandag, dinsdag en donderdag bij haar blijven slapen. Woensdag, vrijdag en weekend zijn dan voor de papa. Ik troost me bij de gedachte dat kinderen van gescheiden ouders ook op twee fronten leven.
De kindjes waren in ieder geval enthousiast over de grote school. Ik hoop dat het zo blijft. En in het weekend en vakanties is er tijd om de Kaprijkse relaties warm te houden.
Enfin, nu alles op alles zetten om die hele speciale 1/9 nog te halen.

15 opmerkingen:

Anoniem zei

de kracht en bewondering amai ,maar het gemis volgend jaar van de kindjes op school zal inorm zijn voor onze kindjes . maar zoals je zei ; de kindjes zijn gelukkig en voor u is het goed dus waarom niet en zeker onthouden in het weekend de contacten onderhouden zullen we zeker doen
veel sterkte en zeker tot 1/9 en de geboorte wie weet

Anoniem zei

Helabatjes Sorayatjen,

Blij je te horen op de blog. Ik vind dat jullie een goede beslissing namen i.v.m. de school voor de meisjes. Het moet haalbaar zijn dus vind ik da goed bekeken op die manier. En kinderen wennen zo vlug hé, ik merkte dat ook indertijd toen mijn zoon na het 1ste leerjaar van school veranderde. Die kleinen paste hem ongelofelijk goed aan, en had sebiet een heleboel vriendjes.
Zeg vaneigens ga jij 1/9 halen, da ben ik bijna zeker!! Je zult de kleinste nog zien optrekken met de nieuwe schooltas voor het eerste leerjaar. Ik vond dat ook zo een speciale gebeurtenis. Allé sorayatjen, ik hoop dat je niet te veel ongemak hebt en geniet van het zonnetje een beetje en van al de rest!!!

Een dikke zoen ,
Catjen

Sonja zei

Dag Soraya
Je toont ons nog maar eens wat voor een moedige madam je bent,de beslissing zal zeker een goeie beslissing zijn en kinderen wennen inderdaad snel en zijn veel sterker dan we denken ,wat niet wegneemt dat ze ook steun en hulp nodig hebben maar die zullen ze zeker krijgen en ze hebben ,aan jou en hun papa, het beste voorbeeld dat ze kunnen hebben.
Hopelijk kan je zonder al teveel pijn en ongemak genieten van alles.
Dikke knuffel van ons.

Anoniem zei

Hey Soraya,

Ik heb toch echt iedere keer bewondering voor de manier waarop jij je gedachten hier kunt en durft neerpennen. En je nuchtere kijk op de situatie... dat getuigt van veel kracht en moed! 1/9 lukt je!
Ik ben er ook zeker van dat de kinderen gelukkig zullen zijn op hun nieuwe school. Ze hebben immers een super voorbeeld he, een mama die echt positief ingesteld is, hoe moeilijk ook de situatie.
Geniet van het mooie weertje, want ik ben zeker dat de zon speciaal voor jou schijnt!
veel goede moed!

Anoniem zei

Hoi Soraya
Hier ben ik nog ééns,je mama is donderdag bij ons geweest en ze heeft het mij verteld van de school Het is een goede beslissing omdat wij weten dat zij héél liefdevol voor hen zal zorgen,en met die regeling zullen ze hun papa ook nog veel zien
En wat Nancy mij verteld heeft en ik je doorgebelt hebt ben ik er zeker van dat jij nog een hééle tijd bij ons zult zijn
Dikke knuffel
Tante Simonne

Anoniem zei

Hey Sor,
wat een beslissingen moet jij toch nemen!
Maar denk dat dat voor iedereen een prima oplossing is! De kinderen zullen bij je ma de rust en regelmaat hebben die ze nodig hebben en Chris zal gerust kunnen werken zonder zich in 1000 bochten te moeten wringen zodat hij in de weekends alle tijd heeft om zijn dames te verwennen.
Blijven duimen dat je het nog allemaal mag meemaken en nog een prachtige zomer tegemoet gaat!
Knuffel, Els

Anoniem zei

Hoi SORAYA.Je mag wel morgen een dubbele moederkesdag hebben want met alles dat je meemaakt verdiend je het dubbel dan een ander.Ik kan het met geen woorden omschrijven hoe dapper en moedig je bent.Dit alles is waarschijnlijk een grote beslissing voor jullie allen maar wel een goeie.Ik wens je nog leuke zonnige dagen toe en maak er morgen een leuke dag van met je gezinnetje.Dikke knuffel.

Anoniem zei

she does it again ! Waar jij de kracht haalt om telkens opnieuw zulke, toch wel moeilijke, beslissingen te nemen, man, man, niet veel mensen doen het je na, Sorke ! Daar hebben we alleen maar enorme bewondering voor.
1/9 haal je, geen twijfel mogelijk, zo'n straffe madam als gij :-)
Geniet nog van het zonnetje en vooral van moederdag,
liefs en dikke knuffel aan jou, Chris en de kids,
Lie en co

Anoniem zei

Er zijn dagen

dat mijn uurwerk holt alsof

het te laat is

met manke wijzers.

Tijd kan gul zijn

als ik wegzink in mijn droom

over wereldreizen in duizend talen

tussen lente, herfst of winter.

Het spoor van de dood

is onbegrensd tot een ruïne

van onmacht in overvloed

alle ogenblikken waard.

Chris

Hilde zei

belalatjen, wees gerust, ik hou Van Zeleken wel in de gaten,......hihi

Anoniem zei

Jammer dat de kindjes weg zijn

Maria M zei

Stuur je veel kracht bij het nemen van zovele beslissingen .
Reken maar dat je mama alles zal doen zoals jij het wilt.

Goede avond verder!

Anoniem zei

Dag Soraya,


Denk ook dat het voor de kindjes en voor Chris de juiste beslissing is. Natuurlijk zullen de schoolvriendjes hen wel heel erg missen. Hopelijk blijven ze in het weekend naar de turnles komen, want anders zullen we hun mooie lach en lieve persoonlijkheid missen.
We duimen voor je dat je 01.09 nog haalt.

Anoniem zei

ik kan bijna geen woorden vinden om daar op te reageren ! zoveel moed, zoveel relativatievermogen en zoveel pijn (fysische & psychise )Al maanden lees ik je blog en kan ik zelfs niet reageren !!! Zoals jij zie ik dagelijks mensen en het is steeds door de moed en jullie doorzettingsvermogen dat ik mijn job zo ontzettend graag doe .Heel heel veel moed en sterkte vooral voor u soraya maar ook voor je gezin,familie en de vele vrienden .

Maria M zei

DAG!
Lieve MEISJES
Kerstgroetjes van uit Mol !!
XXX XXX XXX