29 mei 2007

99 Luftballons

Hab' 'nen Luftballon gefunden
Denk' an dich und laß' ihn fliegen. Nena.

Ik heb mezelf net uit mijn bed gesleept ! Ik denk dat ik kon blijven liggen tot morgenvroeg. Onwaarschijnlijk moe dus… Maar ik weet hoe het komt. Vorige week mijn 3e chemo gehad (jaja, halverwege !) en dan krijg ik tevens cortisone toegediend, dat wisten jullie al… Maar in plaats van depressief word ik daar hyperactief van. De dagen voor en na de chemo kan ik de wereld aan ! Voorbeeldje : ik heb vorige week in de tuin gewerkt, nou ja, geploeterd… werken kan je dat niet noemen. Ik was zelfs bijna naar mijn werk vertrokken toen een collegaatje mij opbelde, zo goed voelde ik me. De keerzijde van de medaille is echter dat ik dan ’s avonds de slaap niet kan vatten. Zo lig ik dan tot een uur of 1 te lezen ’s nachts. En natuurlijk wreekt zich dat, eens de cortisone is uitgewerkt. Nu dus.
Verder voel ik me als een luchtballon, ik kan elk moment de lucht in gaan. Zo opgezwollen ben ik. Ik heb soms zin om een gaatje te prikken in mijn tenen en vingers, zoals in een braadworst die in de pan ligt. Ssssssst, en al het vocht weg. Zou mooi zijn. Neen ik ga donderdag bij de chirurg langs, om te vragen of het normaal is dat mijn buik zo pijnlijk dik staat. En donderdag heb ik tevens de veelbesproken tussentijdse controle !!! Volgende week weten we dus of de de kankervlekken zijn verkleind, gelijk gebleven, of in het slechtste geval gegroeid… Afwachten dus. Niet ‘bang’, want ik ga ervan uit dat het is verkleind. Indien anders, dan hebben we nog tijd genoeg om te piekeren. Da’s just hé !
Ik heb er trouwens ongelofelijk veel deugd van dat jullie een beetje anders gaan denken door mijn blog. Intenser genieten van vandaag ! Mijn ziekte zal dan toch haar nut hebben.

2 opmerkingen:

Sabine Caboor zei

Dag Soraya,
"Shit" hé, ik kijk nog even terug naar jou bericht, en voilà, gans mijn tekst is weg. Verdorie toch, hmhm, blijkbaar wordt "een concept" niet bewaard.
Wel, ik had zo al een vermoeden dat je onbeschrijflijk moe was. Ik kon het "voelen" ... zoals bijvoorbeeld door een reply met één woordje ... Over het algemeen wordt een antwoord "ingekleed" ... maar deze keer niet ...
Als ik iets kan betekenen, je weet me te vinden hé. Voor een boodschap of zo, of iets anders ...
Ik word opstandig als men beweert dat een verlies of een ziekte "nuttig" zou zijn. Ik geloof daar niet in. Het betekent alleen maar veel verdriet, en angst, twijfels ... Ik weiger te geloven dat bijvoorbeeld het stomme ongeval waardoor mijn zus weggerukt werd uit het leven "nut" zou hebben. Ik zou begot niet weten welk nut. Nee sorry, daar kan ik niet in meegaan ...
Soms ben ik geneigd eens binnen te springen, maar dan laat ik het omdat ik je wil laten rusten. Je hebt sowieso al veel volk over de vloer zeker hé. Ik reken er op dat je aangeeft wanneer er "behoeftes" zijn ... en als ik geen seintjes ontvang spring ik vroeg of laat "algelijk" eens binnen !
Beste groetjes,
Sabine

Sonja zei

Hey Sorayatje
Had wel gedacht dat je erg moe zou zijn,je doet zo snel'iets' teveel als je geen energie hebt he.Hopelijk doet de chemo zijn werk en kan je straks toch iets verder vooruit kijken.Wat het'nut' hebben van je ziek zijn betreft,het is inderdaad zo dat,als er iemand waar je om geeft ernstig ziek is of sterft,je veel bewuster gaat leven en veel meer aandacht hebt en dankbaar bent voor alles wat het leven ons bied.Maar om mij daar bewust van te maken moet jij niet ziek zijn hoor,'k heb al een goeie reden om'bewust' te leven.Hopelijk gaat alles vlug beter en kunnen we samen nog eens gaan wandelen met onze paardjes.
groetjes en een knuffel van ons 2tjes