7 mei 2007

Et quand tu ris...


Et quand tu ris je ris aussi
Tu aimes tellement la vie (R. Mitsouko)

Champagne zorgt voor een goede nachtrust ! Ik heb zomaar 14 uur slaap aan elkaar geregen, en had zelfs nog geen zin om op te staan vanmorgen… Ik weet niet wat het is, maar waar ik kom laten de mensen spontaan de kurken knallen … ik lijk wel een ster uit het Formule 1 !! Ik gaf die tip met goede bedoelingen aan mede-chemopatiënten, niet om er zelf profijt uit te halen ! Echt niet… De vriendin van wie ik de tip kreeg is trouwens ook hervallen. En nog sneller dan mij eigenlijk. Zo zie je maar, ieder huisje zijn kruisje. Er zitten zoveel mensen met de handen in het … euh… in de wenkbrauwen !
Het brengt me alweer bij het onderwerp “haar”… hoe zeer ik ook verkondig dat het mij geen “haar” kan schelen (hihi) dat ik mijn krullen ben kwijtgeraakt, ik kreeg zaterdag toch even een paniekaanval. Mijn oudste dochter moest namelijk optreden in een dansshow. En ik zat tussen de andere mama’s en familieleden die zich netjes hadden uitgedost om de prestaties van dochter- of zoonlief te bewonderen. En natuurlijk, als ik in onbekende sferen vertoef word ik bekeken. Tot daar. Ik kijk weg en doe alsof mijn neus bloedt. Maar ik bedacht plots : “stel dat één van de andere kindjes met me zou lachen ?” Zou mijn dochter dan even sterk zijn als mij ? Zou ze ook maar een heel klein stukje van mijn olifantenhuid geërfd hebben ? Of zou ze beschaamd zijn in haar mama ? Brrr, ik kreeg er kippenvel van ! Ik zweer het, als dat zo zou zijn rij ik sito presto naar de dichtstbijzijnde pruikenwinkel !! Maar gedoe om niks ! Ze hebben niet met mij gelachen… Ze zouden eens moeten durven.

3 opmerkingen:

Hilde zei

koop dan wel een blonde lange pruik, dat we eens goed kunnen lachen en domme blondjes moppen kunnen vertellen:))))!!!!

Sabine Caboor zei

Dag Soraya,
Ah, leuk, met een fotootje erbij !
Ja, amai, daar had ik ook nog niet bij stilgestaan. Kinderen kunnen wel hard zijn. Maar anderzijds toch ook erg loyaal. En ik heb nog nooit het verhaal gehoord dat een kind een ander kind uitlacht omdat haar mama ziek is, nog nooit. Daarin worden kinderen onderschat ! Als het "gemeend" is zijn kinderen van nature "goedaardig" ! Het zijn maar de volwassenen die dat hebben "afgeleerd" ... Hmhm ... 't zal wel niet zo zwart/wit zijn, maar allé ...
't Regent ... werkt dat op het gemoed ? Maar toch heel erg goed dat het gras en de plantjes eindelijk drinken krijgen ! Jullie tuin ziet er prachtig uit ! Volgende week zal het weer zich wel weer herpakken ! En dan kunnen we volop gras afrijden !!
Groetjes,
Sabine

Eliane zei

vanmiddag bij het werken in de tuin vonden wij tussen de duizenden klavertjes een klavertje vier,spontaan zeiden wij allebei dat is er eentje voor Sorretje.
Nu weten we wel dat jij niet bijgelovig bent en met beide voeten steeds op de grond blijft staan maar toch zullen we dit kleinood eerstdaags bezorgen in de Heinestraat ( by de way jij bent nog altijd knapper zonder haar dan wij met!!!!)