24 aug 2007

Who let the dogs out ?


Op aanvraag een foto van onze nieuwe compagnon ! Hij heet "Kwispel". Jammer ik had hem liever Kierewiet genoemd, of Krankjorum !!! Geboren op 14/2/2007 en verbleef sinds juli in het asiel te Gent. Goh, waarom een Beagle zul je denken ? Geef toe, 't ziet er een schatje uit. En ik wou een hond die niet te groot werd, zo kunnen de kinderen er ook wat mee. En ook niet te oud, ze hebben nog maar afscheid moeten nemen van Ramses... Kwispel bleek opgegroeid in een gezin met 3 kinderen, was braaf, nooit ziek, had zijn inentingen op tijd gehad, je kent dat... Alleen werd de jongste allergisch... (zogezegd). Kwispel leek daar heel rustig te berusten in zijn lot... Tot hij in Kaprijke kwam !!! Als hij met me meeloopt kent hij maar al te goed de grens van ons hek, maar laat hem 2 minuten alleen en hij loopt te zigzaggen op straat alsof alles hier van hem is ! Dus zit er niks anders op dan hem in de hangar op te sluiten. Waar hij al 3 paar schoenen, 5 sponzen en 1 pet kapot gebeten heeft. Allergisch... tarara ! Naar mij luistert hij nog wat, maar Chris lacht ie gewoon uit ! Dus, willens nillens naar de hondenschool vanaf volgende week ! ik hoop dat het iets uithaalt, want als ik de verhalen over koppige beagles nu lees... ZUCHT.

5 opmerkingen:

Sabine Caboor zei

OOOOOOOOOOOOOOhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!
Amai amai amai !
Tof !!!!
Ik kom kijken !!!! Dit kan ik echt niet laten, dat begrijp je wel hé !!!!!!
Gij zijt mij d'er eentje zulle.
Ik, de bezorgde, zou me steeds afvragen waarom zo een hondje in het asiel belandt ... en zou "angstig" zijn dat hij/zij Simon zou bijten. Maar jij doet het gewoon, zomaar, en je hebt altijd super veel geluk. Tito en Ramses waren allebei super"schoothondjes". En nu weer zo een schat. Met natuurlijk een superneus. Die kunnen het niet laten hun neus te volgen !
Als je nu eens bij het hekken een draadje zou spannen met electriciteit op ? Ik weet het niet fijn, maar dan zou hij er misschien van af zien om nog op de straat te lopen. En dan kan hij toch veel vrij lopen ?
Tot heel erg binnenkort !!!!!!!!!!!!!
Groetjes,
Sabine

Hilde zei

tja belalatjen,
dat we het niet konden laten om kwispeltje mee te nemen was duidelijk. Wij naar het asiel in Gent dat overvol zat,manman.Halen wij daar de twee schattigste hondjes uit, (Gerard en Kwispel) om mee te nemen op wandeling om te kijken of ze bij elkaar passen, want belala ging 2 exemplaren meenemen, toegegeven, onder mijn impuls omdat ik denk dat twee hondjes meer aan elkaar hebben.
Soraya nam de Gerard (een zwarte labrador) die haar door het Citadelpark trok!!!!!!Kwispel al even zot maar iets meer in te tomen. Uiteindelijk is Kwispel de gelukkige en zou ze zaterdag met Chris Gerard komen halen. Buiten Chris gerekend, 1 hond is genoeg.
(bon, zo ver zijn we nog niet, Soraya moet de leiband nog terugbrengen en niets gezegd dat ze toch nog met Gerardke thuiskomt,.....)
Come and see next week,:)

Hilde zei

en dan gisteren,
ik ging mails versturen, rekeningen betalen,..Ik open mijn msn, binnen de minuut; Soraya; awel, 't is daar zo stil aan de andere kant?(we hebben elkaar 1 dag niet gehoord,...) Neen, hoor alles ok, lekker weertje, ik ben kinderloos vandaag, ik ook,wat doen we dan thuis, kop of let, ik zeg let, Soraya gooit een medaille in de lucht, 't is kop, geen zee dus, hoewel, ze zegt, ik doe andere kleren aan en we zijn weg,ik in mijn auto en naar de Heinestraat,...Veel hebben we dus niet nodig om ons door elkaar te laten verleiden om de huishoudelijke taken opzij te zetten en te genieten. Wij naar Knokke, maar Madame Belala wil naar het Zoute,humhum. Ok, geparkeerd aan Flamand, op zoek naar schoenen, 'nen nieuwenoed' en een sakochke voor haren trouw. Moe van te shoppen , de grote jan uitgehangen op het strand van het Zoute, kreeftensoepje, slaatje, wijntje, mensen bekijken en soms een keertje lachen,..
Enkel een handtas hebben we gevonden, nu moeten we nog een keertje terug voor schoenen en een hoed, maar dat doen we als het terug school is, dan huren we tussen het shoppen een stoeltje om een dutje te doen enz,....
We genieten mateloos!!!!
Dat we dit nog veel en lang mogen doen !!!!!!
Kus

Sonja zei

Hey Soraya
Ja,Kwispel ziet er niet alleen een schatje uit,hij is er ook eentje.Toch jammer dat er zoveel met dieren gesold wordt en dat er zoveel mensen zijn die een dier vlug van de hand doen als er iets meer werk aan is dan verwacht,gelukkig zijn er mensen als jij die zich dan over hen ontfermen.Beagles koppig?Weet het niet,mischien heeft hij gewoon een beetje een eigenwijs karakter en wil hij alles verkennen,zo de hond zo het baasje zeggen ze,niet waar????
Onze jonge honden hebben vorige week mijn bloemenperk(je) ontdekt,amaai!!!,'twas te verwachten dat het er eens moest van komen zeker en bij de wandelingen deze week waren ze heel wel heel erg blij.Vooral Fientje.Dus mischien toch maar naar de hondeschool met haar en dan ook toepassen op Lotje wat ik daar leer denk ik.Toch heb ik nog geen spijt dat we 2 puppys genomen hebben,ze hebben echt wel veel aan elkaar en aangezien er geen dieren binnen mogen van mijn schatje vervelen ze zich niet buiten en om mijn bloemen te beschermen zal ik wel iets vinden.Het houdt mij bezig (en jong,haha).
Knuffel en slaapwel voor straks,Sonja

Maria M zei

Wij hebben ook dat ras gehad,heel lief en super mooi,maar luisteren,nee hoor!!!!!!!