10 dec 2007

Et ces batailles dont on se fout

C'est comme une fatigue, un dégoût
A quoi ça sert de courir partout
On garde cette blessure en nous
Comme une éclaboussure de boue
Qui n'change rien, qui change tout (F. Gall)

Leeg en moe, is wat het meest past bij mij nu. Leeggesnoten, leeggehoest, leeggelopen… En moe, ja. De nachten die ik tegenwoordig heb maken dat ik belabberder opsta dan ik ga slapen. Ik vind geen hoofdkussen meer dat zacht genoeg is om mijn zere hoofd op te leggen. Voorbode dat de kaalheid weer op komst is. Jammer dat dat altijd moet gepaard gaan met irritatie en pijn eerst. Aan de andere kant ben je dan wel blij dat je van dat haar dan verlost bent na een tijdje. En dan die hoest ! Die maar niet wil ophouden. Een droge, bassende hoest, waar je keel rauw van wordt en je lichaam uitput. Neen, ik ben totaal nog niet gerecupereerd van dat ene weekje chemo-rust. Voor alle duidelijkheid, de bestralingen bleven doorgaan, elke dag in Gent. En natuurlijk eist dat ook zijn tol. Maar we hebben toch kunnen genieten van ons weekendje in Luxemburg. Zondag tussen de buien door zelfs een fikse wandeling gemaakt. En genoten van een paar zonnestralen die door het grijze wolkendek priemden. Ik hoop van harte dat de dokter mij morgen nog een weekje rust voorschrijft. Maar dat zal allicht wel niet. Het beestje zou er te veel van profiteren…

4 opmerkingen:

Sonja zei

Hey Sorayaatje
Meiske toch,je wordt niet bepaald gespaard he?Je weerstand is natuurlijk terug flink gedaald en dus ben je voor alles veel vatbaarder en duurd het ook langer voor je terug een beetje hersteld bent,'k was van plan om je een dezer dagen naar Gent te brengen maar 'k ben thuis gekomen uit Parijs met een zere keel en een goeie verkoudheid en ben nu een beetje bang dat ik je nog zieker ga maken.Hopelijk gaat het snel beter en kan ik je donderdag vergezellen.
Nog iets gehoord van die dokter uit Brussel? Zou het nu echt nodig zijn dat je konstant chemo krijgt en dan nog samen met bestralingen?Maar goed dat je iets hebt om naar uit te kijken,straks 2 volle weken papfles en bestralings vrij,dat zal deugt doen he en dan nog gekombineerd met een aangenaam weertje!!!!!als je iemand nodig hebt om jullie valiezen te dragen laat je het maar weten he.
Knuffel,Sonja

Sabine Caboor zei

Verdorie toch !!! Alles kwijt !!!
Shit shit shit !!!
Verdomde foutmeldingen !!!
't Zal dus voor een andere keer zijn. Pffffffffttttttt ...

micheline zei

Dag reisgezellin
Stilletjesaan worden uw bloggers een beetje jaloers he hihi,het wordt tijd dat we naar de zon kunnen nietwaar? ook voor ons hoor en de kindjes zien er ook heel erg naar uit.
Vraag maar aan uw kleinste spruit dat ze haar mega mindi pak meeneemt ze zijn dan met 2.Kom je nog eens binnen misschien als je van Gent komt of we kunnen samen nog eens PROBEREN samen naar Gent te rijden .Tot wederhoren .

Anoniem zei

Hey Soraya,

Spijtig dat het weer minder goed gaat met je.
Heb je al eens
''dennenknop-honing '' siroop geprobeerd. Heel goeie siroop voor de keel en de neus. te verkrijgen in het Kruidvat. Echt een aanrader.
Je mag er altijd een fles komen halen, ik heb ze in voorraad!!
Ik stuur je weldra een smsje zodat ik je wat versterkende middelen kan klaarmaken.
Hou de moed erin, en tel de dagen maar af tot het kerstverlof. t Is niet lag meer......Gelukkig hé voor je