2 dec 2007

Black hole sun


Won’t you come
And wash away the rain
Black hole sun
Won’t you come
Won’t you come (Soundgarden)

Dat de 5FU helemaal geen nevenwerkingen heeft zou ook een leugen zijn… Mijn handen en voeten worden wat gevoelig, na de derde opeenvolgende week. En ik snuit dagelijks bloederig slijm, met af en toe zelfs een heuse traktatie op een fikse bloedneus. Naar de oorzaak ervan heb ik het raden, aangezien het twee weken geleden is dat ik iemand heb gezien die van ver of dichtbij op een dokter lijkt. Ze denken waarschijnlijk hoe minder we die zien hoe beter… Ik heb ook een beetje last van maag en darmen, maar dat gaat rond heb ik gehoord. Gisteren had ik ook voor het eerst weer een heel klein beetje last van trillingen rond mijn ogen. Maar vergeleken met de effecten van Xeloda heb ik nog steeds niet te klagen. De dagelijkse trip naar Gent is wel vermoeiend. Zo besef ik maar weer dat ik nog helemaal niet in staat ben te leven als een normale gezonde mens. Ik moet dagelijks maar een 60tal kilometer rijden en ben al uitgeput. Ik kijk ongelofelijk uit naar 2 weekjes vakantie in december en hoop dat ze me dan ook rust geven in de behandeling. Ik denk trouwens niet dat ik op het vliegtuig zal mogen met mijn papfles !
Het is trouwens verdacht stil rond ons Hildeken op de blog… Voilà, kzal nog eens een fotootje publiceren (zonder haar voorafgaande goedkeuring natuurlijk). Ikzelf nog in ruitertenue, zoals ik woensdag naar de bestraling ben gegaan. Aangezien de begrafenis tamelijk uitliep had ik geen tijd meer om me om te kleden. Je moest de mensen in de wachtzaal zien kijken naar mijn laarzen !!!
Hebben jullie trouwens al eens zwarte orchideeën gezien ? Ze hebben er hele mooie in de Intratuin (Lovendegem) - 17,99 € per pot. Ze glinsteren zelfs, en lekker ruiken dat ze doen, hé Hilde ?

14 opmerkingen:

anne zei

je schrijfstijl is ongelooflijk.je doet me lachen en tegelijkertijd diep nadenken over leven en zijn.ben blij dat je dit alles wil delen met ons.je hebt nu al zoveel meegemaakt en nog steeds...en toch blijft je positieve noot.je bent simpelweg een prachtig mens !!!!! zoals mijn moeder zegt : "courage pierrot, kraakt de broek, ze scheurt niet " voor een lift naar Lukas bel je me maar.niet stande pede natuurlijk maar kan er rekening mee houden.groeten anne

Hilde zei

GRRRRRRRR, ze doet het weer!!!!
Tja, ik liet je even tijd om onze 'story' van donderdag zelf te vertellen maar het bleef uit. Ik moet nu dringend weg maar vanavond schrijf ik onze belevenissen van donderdag op je blog, manman, wat waren we weer op ons best, bijna in ons broek van tlachen, wenen van tlachen, dubbel geplooid staan van tlachen, en dat allemaal terwijl nietsvermoedende klanten van een tuincentrum ons aankeken alsof we ontsnapt waren,.......
Tot binnenkort lieve lezertjes,....

micheline zei

Hoi Soraya
Ik ben er ook nog eens.
Als ik de reacties lees van al de mensen dan sta ik er van versteld hoe diepzinnig die soms zijn waarschijnlijk denk ik niet diep genoeg na over het leven en geniet van iedere dag , als je gezond bent is alles toch zo gewoon.Wat betreft uw papfles en het vliegtuig wanneer weet je dat?en heb je dan een oplossing?
We kunnen ook de koppen eens tesamen steken wat we toch nog moeten doen voor het een en ander.
Ik wil gerust ook eens met je meerijden naar uwen tweeden tijdelijken thuis hoor 1 belletje is voldoende.Dikke knuffel

anouk zei

Ik moet dringend mijn rijbewijs gaan doen, dan neem ik speciaal een dagke verlof van het school en voer ik u tot Sint Lucas!!
Dikke kus
anouk

Soraya Belala zei

Tot binnenkort, tante Terry !

Soraya Belala zei

En gij Anoukske, gij moet studeren gij ! Chauffeurs genoeg zo te lezen !

Unknown zei

Haha, gij stoute. Hilde jong laat u nie doen hé! Zie al uit naar uw reactie. Tot morgen !!!

Hilde zei

belalatjen, tante Terry haar kijkertjes kunnen nog niet lezen dus die vergelijking gaat niet op, zoek maar een andere,...
Dus: donderdag vertrekken we richting Gent met een kleine omweg naar Maldegem. Op weg naar Gent komen we een groot tuincentrum tegen waar je ook koffie kan drinken; eertste stop (na 15 km). Tijdens de tocht door het centrum (want het is er echt groot)komen we een grote stand vol orchideen tegen waaronder op een laag tafetje, zwarte. Wij alletwee verbaasd, maar zwarte tulpen bestaan ook. Sor zegt dat ze gespoten zijn, ik ruik er aan, mmmm, best wel lekker, en kijk ze glinsteren nog ook, ook gespoten. Een verkoopster kijkt ons aan maar werkt rustig verder. Ineens zien we dat we onder een uithangbord staan; ZIJDE ORCHIDEEN,ahum ahum, zijn wij daar in een lachbui geschoten, niet normaal, (vlug even zeggen dat er naast die bloem een geurkaarsje stond, vandaar het goed ruiken!!!)Wij, onnozele troela's dachten dat het echt bestond, niet dus. Eerst een kwartier geprobeerd om normaal te verder te wandelen maar dat lukte niet. We mochten niet naar elkaar kijken of we begonnen opnieuw! Uiteindelijk zijn we toch iets verder geraakt bij de dierenafdeling. Al van ver hoorden we een vogel zeggen ;'awel, awel' ,wij daar naar toe, komen we bij een grote kooi met blauwe parkieten (niet gespoten) en we beginnen er tegen te praten. Die gaven geen reactie. Even later horen we ;awel,.... blijkt dat we tegen de verkeerde vogels stonden te praten .Die vogels dachten, wat doen die twee gek.Mensen die ons bezig zagen,....
Alweer proestend naar de kooi met de papegaai "Turbo'. Sor probeerde hem te laten zeggen; kopke krabben, (zo wel 20 keer) er kwam niets uit. De man die de rekken stond te vullen stond erbij en keer ernaar,... Wij een hele litanie afsteken tegen Turbo, hij wou niet. (kan ik begrijpen als er zo twee madammen aan uw kooi staan te lachen en te zeveren). We probeerden onze weg naar de kassa te verder te zetten, zonder gierende onderbreking lukte dit niet!!!! En we lachen alletwee nogal luid, je kan denken, moest dit een uitzending voor Candid Camera geweest zijn, je zou het geloven.Zelfs in de auto bleven we nagenieten, en telkens één van ons twee erover begon waren we weer vertrokken, Sor haar buikspieren deden pijn van het lachen, bij mij mijn kaken, man man,
Als je dit niet zelf hebt meegemaakt kan je misschien niet begrijpen dat we om zo iets onnozel moeten lachen, maar het was even de flits van; we waren er echt mee weg dat zwarte orchideen bestaan, even geloven dat Sinterklaas bestaat!
We gingen lunchen, (dat was de bedoeling maar ons belalatjen sloeg in de Pina Colada om te bekomen.) in een reiskaffee in Gent, de mensen achter de balie dachten waarschijnlijk, 'als die zo op onze vlieger stappen vertrekken we niet'!
We voelden ons weer jong wanneer giechelen nog geaccepteerd werd.
Zo, benieuwd wat onze volgend avontuur zal zijn,...

ingrid zei

Ja ...wij kijken ook al uit naar jullie nieuwe avonturen. Het lijkt wel een reeks uit Pipo De Clown en Mamalou. Raden wie Pipo de Clown is en wie Mamalou.
Alleen maar blij te horen en te lezen dat jullie zotte kuren blijven duren, dus dan zit het wel goed met ons belalaatje.
Groetjes Ingrid

Sabine Caboor zei

Hey,
Staan ruiken aan zwarte orchideeën van zijde, hahahahahahahahahahaha, hihihihihihihihihi, hohohohohohohoho, lololololololol, woehahahahahahahahahahahahahaha
x 1000 .... En dan nog zeggen : best wel lekker ... Hihihihihihihihihihihi, hahahahaha, hohohohohoho !!!
Amai amai amai ... jammer dat daarvan geen foto kan gepubliceerd worden op de blog !!!! Hahahahahahaa !!!!!!
En tegen de "verkeerde" vogels staan spreken : hohohohohohoho, hahahahahahaha, hihihihihihi ... Ik word al "rood" in jullie plaats ... En tegen die papegaai staan praten ... 't was toch genen plastieken hé ! Hahahaha !
Amai amai amai ...
De combinatie Soraya/Hilde : amai, wat een hilariteit. Als ik met jullie afspreek zorg ik alvast voor een fototoestel !
Groetjes,
Sabine

Hilde zei

oesje, telkens mijn derde 'e ' vergeten bij orchidee!!! Ik zal het maar rap zelf zeggen alvorens ons vertaalstertje zich bemoeit, (alsof ze dat zou durven,....)

Anoniem zei

Fantastisch verhaal.
Het zou eigenlijk nog een goeie titel zijn voor een strip:
Robbedoes en kwabbernoot en de geheimzinnige orchidee.
Wie weet waar ze jullie allemaal naar toe sturen.
Laat weten als dit vervolgd wordt.
ik kijk er al naar uit!!!

Soraya Belala zei

Awel zie ! De mensen hebben nood aan een vrouwelijk komisch duo. Want wat hebben de volgende allemaal gemeen : Laurel en Hardi, peppi en kokki, Leo en Gaston, Slisse en César, Gert en Samson... Juist ! Dus Hilde, er ligt een stralende toekomst voor ons open !

Hilde zei

ela zoetje, niet zonder u hé!!!!