21 jan 2008

Alles gaat voorbij

Behalve het verleden (Luc Huyse)

Ik hou me nog steeds vast aan mijn stukje hout. Wetende dat we in grote golven wel eens kopje onder gaan. Maar er stellig van overtuigd dat we ooit met open armen zullen ontvangen worden door Robinson Crusoë (in de gedaante van Pierce Brosnan natuurlijk). Neen, ik ben niet aan het ijlen. Enkel aan het dagdromen. De 25 % korting die ik kreeg op mijn medicatiefles maakt toch een verschil. Mits een middagdutje kan ik weer de dag doorkomen. In mijn hoofd plan ik weer van alles, maar dat zal toch nog een klein beetje moeten wachten…

11 opmerkingen:

Elly S zei

Plannen blijven maken... iets hebben om naar uit te kijken helpt mij meestal om het afzien vol te houden.

In antwoord op je vraag: oh ja, ik ben het soms beu, momenteel heel erg beu zelfs, al dat gedoe, al die onderzoeken, al die pijn, altijd opnieuw vallen en opstaan. Héél soms vraag ik me wel eens af of het zin heeft, maar gelukkig duurt dat altijd maar hééééél even. We moeten volhouden Soraya!
Liefs

Sabine Caboor zei

Dag Soraya,
Fijn dat je reactie krijgt van een lotgenote. Zij kan echt een "to the point" reactie geven hé. Wij kunnen alleen gissen.
Nogmaals : je schrijft zo goed hé. Door de wijze van uitdrukken wordt alles wat bespreekbaarder ...
Dat je nu het verschil voelt ... dat wijst er dan toch op dat die medicatie aan de basis ligt van die "verschijnselen" ... Het is nu uitkijken naar wat die rotmedicatie allemaal heeft veroorzaakt. Misschien wint die wel de veldslag, en veldslag na veldslag ... de oorlog ...
Een andere keuze dan volhouden is er niet hé Soraya, voor je lieve schatten ... nog jarenlang ...
Trek je aan de bel (of sms) indien nodig/gewenst ? Ik wil je ook niet belasten ... maar als iedereen zo denkt, dan ben je altijd alleen !!!
Lieve groetjes,
Sabine

Anoniem zei

Dag Sorayatjen,

Eindelijk, 't is me gelukt om weer in te loggen! In ieder geval ik lees zopas dat het al wat beter met je gaat, en dat stemt me vrolijk!Ik was een beetje van slag toen ik las dat het echt niet goed ging en dat je zelfs in 't ziekenhuis een nachtje bleef..
Uw papfles heeft u al last bezorgd hé jong. Maar ik geloof echt dat het niet voor niets zal geweest zijn.Ik heb ook al redelijk wat kloppen op mijne kop gehad zoals je weet en het komt toch altijd wel goed!En dat zal bij jou ook zo zijn. Bovendien speelt je VECHTLUST en POSITIEVE ingesteldheid daarbij een hele grote rol. En toch altijd weer dat vleugje humor erbij. Soraya, ik denk aan jou en!ik kijk naar je op. Je bent een GROTE madam...

Een hele dikke zoen,
Je BK-maatje Catjen

Anoniem zei

There's a ship lies rigged and ready in the harbor
Tomorrow for old England she sails
Far away from your land of endless sunshine
To my land full of rainy skies and gales
And I shall be aboard that ship tomorrow
Though my heart is full of tears at this farewell

For you are beautiful, I have loved you dearly
More dearly than the spoken word can tell
For you are beautiful, I have loved you dearly
More dearly than the spoken word can tell

I've heard there's a wicked war a-blazing
And the taste of war I know so very well
Even now I see the foreign flag a-raising
Their guns on fire as we sail into hell
I have no fear of death, it brings no sorrow
But how bitter will be this last farewell

For you are beautiful, I have loved you dearly
More dearly than the spoken word can tell
For you are beautiful, I have loved you dearly
More dearly than the spoken word can tell

Though death and darkness gather all about me
My ship be torn apart upon the seas
I shall smell again the fragrance of these islands
In the heaving waves that brought me once to thee
And should I return home safe again to England
I shall watch the English mist roll through the Dell

For you are beautiful, I have loved you dearly
More dearly than the spoken word can tell
For you are beautiful, I have loved you dearly
More dearly than the spoken word can tell

Fast Fatty.

Soraya Belala zei

Oei, de last farewell ? Moet ik me nu echt zorgen beginnen maken ?

Anoniem zei

Volhouden.. meer kun je niet doen. En genieten van elk moment dat je kan.

Lies zei

Hey Soraya!

Ik weet niet wie die 'Fast Fatty' is of wat hij of zij wil bewijzen met die tekst, maar bemoedigend is anders hoor! Trek het je alsjeblieft niet aan en trek je op aan je vertrouwde vrienden en vriendinnen die in je geloven!! Jij weet als de beste hoe je moet vechten, je toont het ons elke dag! Dus ga ervoor, hé! Verdorie, niet beginnen twijfelen! De beuk erin en doorgaan zoals je altijd al hebt gedaan; wij geloven in je! En zeker als het moeilijk gaat, durf dan hulp te vragen aan nabije vrienden, zij helpen je met veel plezier (al is het vanuit Zwitserland iets moeilijker om eens een potje te koken voor je kroost...). Laat je niet afleiden door droeve woorden, meid, wij staan allemaal achter je en geloven in je! Dus blijf alsjeblief ook in jezelf geloven!
Kop op!

Veel liefs, Lies

Anoniem zei

I just liked the lyrics, babe. Nothing to worry about.

Especially: "For you are beautiful, I have loved you dearly
More dearly than the spoken word can tell".

My fault not realising this could inflict a more "definite" conclusion. Truely sorry. Really, apologies all around.

Whitaker really sings about leaving the islands where he was born and raised: the West Indies. I'm sure you'll be able to visit these beautiful islands during a superb and healthy holiday in the next few years.

No hard feelings, I hope.

Fast Fatty.

marijke zei

Hai Soraya
Positief denken hé meisje.
Ook aan iedereen die deze blog leest zou ik graag vragen om altijd positieve bewoording te reageren.
Iets dat minder goed is kan men ook in positieve woorden uitdrukken.
Door positieve bewoording sturen wij positieve energie naar Soraya.
Het is juist deze positieve energie die ons Soraya nu kan gebruiken.
Doen dus !!!
Soraya, al vertrek ik morgen naar Z-A (naar de zon) ik blijf je blog volgen.

Veel liefs en sterkte!
Marijke

Sofie zei

Ik ben op zoek naar de benodigdheden om voor jou een beterschapsreceptje te maken.

Een receptje dat je heel vlug wat beter doet voelen, je 'n beetje kan oppeppen, dat je moed geeft om door te gaan, dat je pijn verzacht, je doet genezen,...
Was het maar zo simpel!!

Ik laat je niet kopje ondergaan, ik hou je vast en ons stukje hout, dat zal onze redding zijn als er zware golven aankomen!

Ik denk aan je!

Sofietiewietie

Maria M zei

Het stukje hout waarover Sofietje je schrijft,gebruik dat maar elke dag als talisman.
groetjes