18 jan 2008

Hello, darkness, my old friend

I've come to talk with you again
Because a vision softly creeping
Left its seeds while I was sleeping
And the vision
That was planted in my brain
Still remains
Within the sound of silence (Simon and Garfunkel)

Op het laatste nippertje een etentje met schatten van vrienden moeten afzeggen, dat is BALEN ! Het is zelfs meer. Het is een regelrechte aanslag op mijn recht tot genieten van het leven. Daar is op dit ogenblik weer niet veel meer van te merken. Alles is terug. Het bloed in de neus, de kortademigheid, de flikkering in de ogen, het gevoel dat je hart het zal begeven als je meer dan 4 passen na elkaar zet. En dit na amper 1 weekje 5FU. “Het is toch je ding niet, hé” zei de oncoloog gisteren. Ik heb zelfs geslapen in het ziekenhuis ! Primeur. En we zijn direct naar huis gereden nadien. Want ik moest zonodig weer in mijn bed. En vanmorgen, na het afzetten van de kindjes ? Je kan het al raden… Het ergst van al is dat het woord “uitgerust” uit mijn woordenboek lijkt gewist. Ik zou beter in bed blijven tot de lentezon weer schijnt… Voorlopig maar weer incasseren en stilletjes hopen dat al de moeite niet voor niks is geweest…. Dat horen we binnen een week of drie.

9 opmerkingen:

Hilde zei

ja, zo heb ik je nog nooit gezien!!!
Zelfs de moed niet om je in het ziekenhuis te douchen! En inderdaad, je sliep bijna de hele tijd! (ik ook een uiltje meegeknapt,....)Iedereen vroeg hoe het met je ging, het is de eerste keer dat ik je hoorde zeggen 'niet goed'. Je zag er ook helemaal niet goed uit!!! Man, wat doet dat medicament verschrikkelijke dingen met een lijf!!!
Gelukkig heb je toch nog een beetje van Yasirahtje haar verjaardag kunnen genieten. Hopelijk voel je snel het verschil van de verminderde dosis en is het inderdaad bang afwachten naar de volgende resultaten,...
Kruip maar lekker in uw bedje, 't is toch geen weer, zelfs wij, gezonde mensen zouden wel met de gedachte kunnen leven om het gevoel van dons tegen ons lichaam te hebben!
Dikke zoen

Anoniem zei

Soraya, ik kan me voorstellen dat je nu liefst een diepe winterslaap zou houden, om dan gewekt te worden door die eerste lentestraaltjes. Weet dat we aan jou denken!
Beatrijs

Elly S zei

Ik begrijp wat je bedoelt. Ook hier is het nu overleven en heel weinig leven...
Volhouden Soraya!

Sonja zei

Sorke,'k wordt er stil van.
Dat van die winterslaap kan ik heel goed begrijpen al is het om een andere reden,maar wat er binnen in jezelf om moet gaan kunnen alleen lotgenoten begrijpen.
Inderdaad hopen dat al het ziek zijn niet voor niets is geweest en dat het monster op zijn minst ook een ferme slag heeft gekregen,beter nog,dat het verslagen is.
Knuffel,Sonja

micheline zei

Dag Soraya
Eindelijk kan ik mijn pc weer gebruiken.
Ik geloof dat we beter in Spanje waren gebleven he maar ja,eerlijk gezegd zit ik al 10 min.naar mijn scherm te kijken zonder goed te weten wat te schrijven en het enige wat in me opkomt is ,niet opgeven.Dikke knuffel van ons.

ingrid zei

Hey Soraya

Ik doe nog maar eens een poging om een reactie te plaatsen, want de laatste week wat problemen gehad bij het aanmelden.

Ik moet zeggen ..ik ben er wel stil van geworden, lees iedere keer opnieuw en opnieuw je blog en zit een beetje verbauwereerd achter mijn pc.
jammeer ook van je paard, 't klikte zo goed tussen jullie. Zoals Robert Smith het zo mooi zegt:
There is no secret so close as between a rider and his horse.
Ik hoop dat je op termijn een ander paard beschikbaar hebt, want het doet je toch zoveel deugd om je gedachten eens te verzetten.

Verder hoop ik dat de klachten van de behandeling afnemen, want als ik dit allemaal lees moet het toch wel 'n vreselijk medicijn zijn.
Hopelijk doet dit vergif zijn werk , hou vol, straks is er misschien wel weer een lichtpuntje
Veel sterkte Ingrid

Eliane zei

Hopen dat die zware weken snel voorbij zijn, zoveel mogelijk slapen.Je laten meevoeren door de muziek en kracht putten uit diepzinnige of lichte teksten(daar hou je toch van) dat lijkt me het beste.
Zullen we om beurten een potje meekoken voor jullie, of kan je geen eten zien voor het moment?
Geef gerust een seintje we willen jullie niet onnodig storen dus laat het weten indien we iets voor jullie kunnen betekenen!!
Liefs Eliane

paddy zei

Whoever we may be ;-)), we have missed you dearly, Soraya, when we were out on the town on Thursday night.
Some of us might even have thought about cancelling the night, but we have to push forward... Carpe diem, as you keep on telling and showing us, time and time again.
You were there, if only in words or songs ...
Love,
Paddy

PS1 We're all counting the days to that time when Paddy will transform into some Ardens boy!
PS2 Achouffe rules! Despite of Friday mornings ...

Sofie zei

Lieve Soraya

Ik word stil, héél stilletjes en vooral sprakeloos... iets wat me niet zo vaak overkomt...
Ik vind nu geen woorden maar ik wil je toch laten weten dat ik elke dag, méér dan ooit, aan je denk!!
Ik geef je mijn stukje hout om je aan vast te houden...

Veel sterkte en 'n dikke kus!
Sofie