18 nov 2007

Crash Diet

Crash diet of reds'n'ludes
A shot of vitamin C and a bottle of booze
Too stupid to live with nothin' to lose (Guns N’ Roses)

Vrijdag en zaterdag voelde ik me niet te best. Hoofdpijn, moe, uitgeteld. Maar ik moest en zou die wedstrijd rijden. Vraag me niet waarom. In normale omstandigheden zou ik afgebeld hebben, maar nu… nu wil ik precies mezelf en de anderen bewijzen hoe goed ik me wel voel (terwijl dat niet altijd waar is), of gaat het misschien enkel om het beter voelen na de inspanning ? Want van dat slapen word je niet echt beter, integendeel. Ik ga me dan concentreren op mijn zere nek (herniaatje ?), of op die aangeboren scheve rugwervel waar ik pas last van heb sinds de foetushouding in het ziekenhuis. Of nog beter, op de tenniselleboog ! Ik heb nooit of te nimmer een racket in mijn pollen gehad, maar ik vermoed dat vele uurtjes typen hier aan de oorsprong liggen. Maar waarom het net nu, nu ik niet meer werk, weer zoveel pijn doet is me een raadsel. Misschien straalt de naald in mijn port-a-cath uit naar mijn rechterarm ? In ieder geval zag ik al op tegen de voorbereiding. Het zadel en de laarzen heb ik zelf nog gepoetst na mijn middagdutje, Chris is de merrie gaan halen en Anouk heeft haar gewassen en gevlochten. Héhé, een heel team in de weer opdat madam haar wedstrijdje zou kunnen rijden. Maar na afloop was ik zo tevreden, zo opgewekt, zo in de 7e hemel… dat ik me meteen inschreef voor de volgende wedstrijd. Plots was er van mijn vermeende suiker- en ijzertekort niet veel meer te merken. It’s all in the mind.
Geen rund meer, varken of schaap
Gedaan met kangoeroe, hert of paard
Struisvogel, konijn noch haas
Geef mij maar lekkere pindakaas
"Graptje hé, Pol". Kan er mij trouwens iemand vertellen of een frikandel van de frituur deel uitmaakt van de vleesachtigen ? En zo ja… Forgive me Father, for I have sinned…

9 opmerkingen:

anja zei

Don't worry, volgens mij zit er in een frikandel van 't frietkot geen grammetje vlees.....

Anoniem zei

't Is te zeggen toch geen rood vlees. Het bevat ongeveer 10% kippevlees en de rest zijn gemalen kippebeenderen en vet... Gelukkig heb je het al binnen hé!

En geniet van de wedstrijdjes hoor! Ne mens heeft een verzetje nodig bij momenten!
Beatrijs

ingrid zei

Ja, Ja, madam laat haar dienen....paardjes klaar zetten, laten wassen en poetsen, vlechtjes maken...maar...GROOT GELIJK, je gedachten verzetten en ondanks de inspanning er daarna een supergevoel aan overhouden.
Wat die lastige kwaaltjes betreft, ga eens langs een goeie osteopaat, die kunnen echt wonderen doen.
Sukkelde al een hele tijd met 'n tenniselleboog en stijve nek door iedere keer opnieuw dezelfde beweging te doen bij het melken )(Bij jou zal dat wel niet van het melekn zijn maar van het tokkelen op je klavier) en na 3 à 5 keer voel je echt verbetering. Moest je info nodig hebben geef me een seintje, ik kan je iemand aan bevelen.
Verder blij te horen dat je weeral een positieve noot( we beginnen er aan te wennen) mocht horen ivm met in aanmerking te komen voor de herceptine, alleen jammer dat je een beetje tijd
verloren hebt, je ziet wel dat grotere ziekenhuizen soms toch iets verder staan. Ik kijk al uit naar meer goed nieuws.
Veel rijgenot maar wees toch een beetje voorzichtig.
Groetjes

anouk zei

Hey Soraya, nog eens een dikke proficiat met je derde plaats!!
Doe zo verder!
Vele groetjes en deze keer echt tot woensdag!
Kus Anouk

anouk zei

Hey, Soraya
Nog eens een dikke proficiat met je derde/vierde plaats!! Doe zo verder eh !
vele groetjes en deze keer zeker en vast tot woensdag !!
Anouk

Sabine Caboor zei

Hey,
Anouk wil het aantal reacties opkrikken geloof ik, hihi ...
Groetjes,
Sabine

Sonja zei

Hey Soraya
Je bent toch echt wel een straffe madam hoor,toen ik je zaterdag zag vertrekken vroeg ik mij voor de zoveelste keer af hoe je het allemaal klaar speelt en waarom je nog persee wou gaan rijden maar toen ik je zag stralen na je proef begreep ik het.Wij genoten er zelf van dus doe zo voort he!
Knuffel,Sonja

Anoniem zei

Hallo Soraya,

t'Was al een tijdje geleden dat ik nog eens keek hoe het ging en de vorige keer was ik een beetje stil geworden. Nu ziet het weer een heel stuk beter uit! Ik ben heel blij dat je op wedstrijd geweest bent. Paardrijden is een heel goede therapie voor de geestelijke gezondheid, en je conditie en spieren hebben er zonder veel overbelasting deugd van. Onze Tine verbeterde zienderogen toen ze weer mocht paardrijden. Dus: blijven doen!!!
Hopelijk krijgen we de volgende tijd nog goed nieuws betreffende je behandeling.
We denken aan je. Siska van LRV Westkapelle

Anoniem zei

borstjes .... tepeltjes ... kutjes