6 nov 2007

Rebel without a cause

Het is niet zo zeer dat ik down ben of aan opgeven denk. Van kinds af aan was ik eigenlijk een makkelijke zieke. Ik legde mij zo wel letterlijk als figuurlijk bij neer bij de diagnose van de huisdokter en ziekte het uit. Vraag me nu om 6 maanden in bed te liggen en ik zal niet mopperen. Op voorwaarde dat er licht aan het einde van de tunnel is. Al was het maar een klein vlammetje. Nu is het anders gesteld. Als de pillen werken heb ik, zoals het er naar uitziet, voor de rest van mijn leven maar 1/3e levenskwaliteit meer, ttz 1 week op 3. Dan stel ik mezelf de vraag natuurlijk, is dit het waard ? Zou ik dan niet beter meteen mijn 1/3e opnemen, zonder de pillen ?
Ik heb gisteren afscheid genomen van de studieverantwoordelijke. Straks mis ik haar en de wekelijkse WW-sessies nog (syndroom van Stockholm ??? – tja, ik heb iets met syndromen, ik spaar ze allemaal). Vanwege de uitzaaiingen in de hersenen ben ik uit de testprocedure gebonjourd. Boem patat, was dat een knal zeg. Dat betekent echter niet noodzakelijk dat ik geen Xeloda meer krijg, maar bye bye wekelijkse opvolging, bye bye financiële tegemoetkoming van sponsor… Ook de E3789 uit Brussel was een testprotocol. Maar misschien mag ik weer toetreden nadat de metastasen in de hersenen kapot gestraald zijn ? Dat zien we nog wel.
We zijn vandaag dag 5 van de non-pillenweek en ik kom langzaam weer tot leven. De symptomen en ongemakken ebben weg. Ik zit weer vol goede voornemens en energie (heb zelfs al verf besteld voor de badkamer !). En ik moet ook weer enigszins een heel klein beetje rebel zijn… ik moest gisteren natuurlijk nuchter zijn voor de testen. Maar ons Sorayaatje dacht bij zichzelf, een cracotje of drie, dat zullen ze wel niet merken zeker ? Voor de CT stond er tevens weer een litertje lekkere contrastvloeistof klaar. En er staat duidelijk op de fles dat je na de derde beker niet meer mag plassen. Maar ze hadden me vorige keer ook zo liggen. Het tijdstip van de scan loopt altijd uit. En dan moet je met een overvolle blaas zo hard je maar kan alles dicht nijpen tot je eindelijk van de tafel weg kan. Ondertussen loopt er via mijn poortje ook nog liquide binnen ! Zij denken waarschijnlijk dat wij een waterballon in onze buik hebben zitten. Enfin, je hoort me dus al aankomen. Toen er om 11u24 niemand kwam opdagen (geplande tijdstip voor mijn scan) dacht ik : deze keer zullen ze mij niet liggen hebben. Gevolg : om 12u stipt lag ik met een lege blaas maar een heel aangenaam gevoel onder de scanner. Ze hebben hem wel drie keer moeten overdoen : “adem inhouden” … “u mag weer ademen”. Hihi, zou er iets mis geweest zijn met die machine ? Ik had zelfs nog adem genoeg om op een terrasje samen met Sofietje te genieten van de SUPERvriendelijke bediening (lees citroenvretende tuttebel) in het Mandarijntje, Lange Munt. Echt een aanrader, wij gaan er alvast terug.

5 opmerkingen:

micheline zei

Dag dag
Als je nog eens naar het mandarijntje gaat mag ik dan A.U.B eens mee,kwil die tuttebel ook wel eens zien.Doe maar voort zoals je beezig bent da ziet er nog zo slecht nie uit,wij moeten dringend eens koffieklets houden he. Tot ????

micheline zei

Ik nog eens
Beezig is met 1 eetje ha ha, kzal er zelf maar mee lachen ik ben dan zeker mijnen eersten.

Anoniem zei

Ja Sorayaatje!!! Ge zijt echt ongeloofelijk!!!!
Ook al valt er in spé niks te beleven, als jij in de buurt bent is er altijd ambiance!
Gisteren tijdens de spinning kreeg ik te horen dat ik moest zwijgen tegen mijn buurvrouw zodat zich kon concentreren..., 'k dacht direct "was Soraya hier maar, we zouden wat aflachen!!!" (en de lesgeefster grijs haar bezorgen vrees ik...) Wanneer gaan we nog es turnen???
GRTJS Flavie

Maria M zei

Dag Soraya.

Sofie zei

Lieve Soraya,

Ik denk aan gisteren.
Aan het terrasje, de wandeling, het bezoekje aan de veritas.
Ik denk aan de spontane babbel,ons gelach, het even genieten van het ‘alles kan, niks moet’ gevoel.
Ik denk ook aan de mensen naast ons die uiterst stil waren en
’t ""vriendelijke"" madammeke van ’t Mandarijntje...
Ze zal ons niet snel vergeten! We moeten snel terug om de herinnering aan onze komst, staande te houden...

In elk geval:
Voor mij was het een heel fijn moment, een moment waar ik iedere seconde van de dag aan terug denk en vastgrijp en voor eeuwig mag blijvenduren. Het was super, méér dan super! Om je nog beter te laten voelen hoe blij en dankbaar ik je ben zeg ik het met deze woorden:
ik heb een hoofdprijs gewonnen in de loterij en die hoofdprijs, lieve Soraya, ben jij!
Ik voel me rijk, omdat ik jouw steun onbetaalbaar vind. En jou leren kennen, is meer waard dan een miljoen!
Dank je wel!!

Ik blijf voor je duimen én... mee vechten...
Sofie