5 sep 2007

Rien ne va plus...

Toen ik nog studeerde focuste ik altijd op de vragen die ik niet had kunnen beantwoorden op het examen. Zodoende was ik voorbereid op het ergste bij de proclamatie. Ik deed dit om mezelf te beschermen tegen teleurstellingen. Ik word niet graag ontgoocheld… Het voelde vanmorgen zo een beetje aan… Alsof ik naar een proclamatie ging. En ik was me aan het voorbereiden op het ergste. Kon alleen maar beter worden dan. Hoewel de teerling al lang was geworpen, stond ik na een slapeloze nacht toch met een kurkdroge mond voor de oncoloog... Helaas, in tegenstelling tot mijn studies was ik vandaag gebuisd. De chemo heeft zijn uitwerking gemist. De kanker groeit toch. Ik had het wel een beetje verwacht. De moeilijke ademhaling, de kuch af en toe. Ook al wil je zo positief als mogelijk blijven, je kan je eigen lichaam niet misleiden. Ze gaan es kijken of ik in aanmerking kom voor een nieuw medicijn. Eigenlijk is het een internationaal project. Daarvoor moet ik eerst nog allerhande testen afleggen, en er zal me nog uitgelegd worden wat deze methode precies allemaal inhoudt. Trial and error. En blijven hopen op een Deus ex machina… Enfin, we laten het nu even niet aan ons hart komen. Feesten zullen we. Want sinds de ontdekking van de eerste kankercel zijn we toch al 2,5 jaar verder.
Jullie zullen dit al veel gehoord hebben, maar er zit zoveel in, gewoon doen !
Dans alsof niemand kijkt,
Zing alsof niemand luistert,
Bemin alsof je nooit gekwetst bent,
Leef alsof het de hemel op aarde is!

11 opmerkingen:

Sabine Caboor zei

Soraya,
Hmhm ... de hoop was minstens "stabiel" blijven, niet groeien, en stilletjes hopen op verkleinen, weggaan, geluk hebben dat de chemo toch aanslaat. Dat was de stille hoop ... Maar hij doet het toch, de rotzak. Shit toch. Teleurstellend. En toch weeral hoop. Hoop dat je in aanmerking komt voor dit nieuwe medicament. En hoop dat dit wél aanslaat. Waarom niet. Iets nieuw, iets dat voor je lichaam en die verdomde kanker onbekend is, waar hij door verrast zal worden. Misschien wordt hij wel geïntimideerd een trapt hij het af ! Zou toch écht wel kunnen !? Ik denk dat dit écht kan, ja, echt waar ! Op naar het volgende verdict : al dan niet in aanmerking komen voor dit medicijn ! We gaan ervoor !
We zullen doorgaan ...
Steunende groeten,
Sabine

anja zei

'k Heb vandaag op 't werk wel 20 keer jou blog geopend, hopend op gejuich en trompetgeschal, maar er verscheen steeds geen nieuw bericht en ik heb dit pas nu kunnen lezen. Naarmate de dag vorderde werd de hoop ook kleiner, want ik kon mij wel inbeelden dat je na slecht nieuws helemaal geen zin zou hebben om ook maar een letter op 'papier' te zetten... 't Is verdomd niet eerlijk, om na zo hard gestudeerd te hebben dan toch gebuisd te zijn want je hebt nu toch wel alle vragen beantwoord…. en toch klink jij nog altijd positief…. klaar voor alweer een nieuwe strijd. Veel nieuwe medicijnen hebben ook dikwijls reeds lang bewezen dat ze werken maar zijn om allerlei ‘administratieve’ redenen nog niet op de markt, omdat ze niet 100 of 200% maar 400% zekerheid moeten hebben over de werking en alle mogelijke bijwerkingen moeten kennen. Hopelijk duurt het niet te lang voor je weet of je in aanmerking komt en laat je inderdaad maar alles goed uitleggen, stel maar 10 keer dezelfde vraag als je ergens twijfels over hebt, daarvoor zijn ze er, de dokters, om jou te genezen, zowel lichaam en geest.
Vrijdag zal ik niet zingen want dan loopt iedereen weg, maar dansen zal ik zeker en iedereen mag kijken (maar wel nie lachen)
Heel veel sterkte
anja

Sigrid zei

Lieve Soraya,

Wekelijks lees ik je blog en ook mijn collegaatje Kathleen houdt me wat op de hoogte hoe het met je gaat.
Allereerst een héle dikke proficiat met jullie huwelijk overmorgen. Het wordt vast een memorabele dag!
Het mindere (lees:slechte) nieuws van vandaag is vast een klap in je gezicht. Het zal niet je eerste
klap zijn en waarschijnlijk ook niet je laatste.
Maar ik wil je wat vertellen Soraya:
Boven de horizon van het leven hangt een verleidelijke trilling. Daarin ligt de belofte van liefde, de vreugde van voldoening en de rust van vrede.
De belofte van liefde zal je vrijdag afleggen, de vreugde van voldoening heb je al meermaals meegemaakt ( zie je uitzonderlijke rijprestaties) en de rust van vrede... die wens ik je toe Soraya, rust en vrede in je hart.

liefs
sigrid

Unknown zei

Hey Sorayaatje,
geen goed nieuws dus. ....
Jij voelt en ondergaat alles en wij kunnen alleen maar steunen en positief denken. Ik zou zo veel meer willen kunnen, kon ik je maar genezen! We gaan samen verder, door dik en dun. Samen met al die mensen die je een warm hart toedragen gaan we ervoor. Met de positieve gedachte dat je nog niet aan het einde van je latijn bent. Ge weet dat ik graag alternatief denk, misschien die suggesties van blog 31 mei nog es nazien? We kunnen toch op meer dan één paard wedden?
Allé op naar (zotte?) vrijdag. We gaan alles geven. Dikke zoen, Ikke

Beatrijs zei

Soraya,

Ik kom nog eens piepen, maar slecht nieuws. Ik word er precies moedelozer van dan jij. Hopelijk brengt dat nieuwe medicament eindelijk eens nieuws dat je er voorgoed vanaf bent! En verder hoop ik dat je je vrijdag hééééél goed mag voelen. Ook proficiat nog trouwens! En ook voor Chris...

Just another room
Just another town
Same old crazy people hanging around
Still you shine silently

Staring into space
Comin' down alone
Feel like packin' all my bags
And running home
Shine silently

Shine shine silently
I don't need no light in the darkness
Shine silently
No I won't get lost while your loves shines
Shines on me shines on me

People at the door
People on the phone
Same old story
No time on my own
Still shine silently

Nothing left to say
Nothing left to prove
When it's said and done
There's nothing left but you babe
Shine silently

Shine shine silently
I don't need no light in the darkness
Shine silently
No I won't get lost while your loves shines

Nils Lofgren, Shine Silently

Soraya Belala zei

Bezetrijsje,
ook voor jou een hele dikke proficiat en een fijne dag gewenst morgen op jouw huwelijk !!!
dat we allebei een zonnige dag mogen beleven (zowel letterlijk als figuurlijk)

ingrid zei

Verdomme, verdomme toch. We hadden zo gehoopt op goed nieuws, tenminste op een stabilisatie. Maar alweer ben jij daar met nieuwe hoop en hopelijk kom je ervoor in aanmerking, voor dat nieuwe medicijn en duurt het wachten niet te lang.
Wij kennen ook iemand via familie en die is ook bezig met een totaal nieuw medicijn en de resultaten zijn tot nu toe fantastisch.
Dus volhouden.
En verder een fantastische dag vrijdag, dat het jullie goerd moge gaan.
In gedachten bij jullie,....en veel steun toegewenst.
Ingrid en Paul

Sonja zei

Hey meisje
Geen goed nieuws dus,had het al gedacht,'t duurde te lang voor er iets op je blog stond.En eerlijk gezegd,na je smsje gisteren kon (durfde)ik niet meteen bellen,'k was bang dat het ongelegen kon komen,dacht dat je waarschijnlijk liever niemand wou horen,wist niet direkt wat te zeggen.Wat kon ik zeggen "kop op ,de moed niet opgeven",nee dat kon ik niet en...'t is niet eens nodig,je bent zelf al bezig met opnieuw verder te gaan.Niet blijven stil staan,het niet aan je hard laten komen,feesten zal je ,Sorayaatje toch,je bent echt wel een kei in 'positief denken!!!!!!
Knuffel,Sonja

Hilde zei

Voila si, het laatste maar niet in het minst belangrijkste(hihihihi) stukje van je outfit is binnen. Prachtige sexy lingerie, manmanman, (als je daar zo in vol ornaat in het pashokje staat denk ik, godverdomme, waarom zij en niet een chagrijnig ,miscontent mens,) en toch hadden we weer veel plezier, vooral om Chris zijn reactie , maar daar zullen we niet over uitwijden,.....
Het zal je lichaam wel ten goede komen als je trouwpartij achter de rug is!!! Heel de dag van hot naar her crossen, telefoneren, regelen, tussendoor je kindjes eens eten geven, huiswerk verbeteren,.......Ik ben er zelf moe van en ik ben niet eens ziek!!
We gaan er morgen een lap op geven !!Dikke zoen voor je laatste nacht als 'juffrouw', morgen ben je 'Mevrouw Van Zele' (belala, bezint eer ge begint,....) neen neen, grapje, hopelijk kan je een beetje deftig slapen!!!!
Dikke knuffel en tot morgen!!!
Hilde

Hilde zei

just, bijna vergeten, neem morgen veeeeeeeel zakdoeken mee want het openingsnummer is een 'bleitliedje'!!!!!!!

Unknown zei

Die stille gemeenschappelijke blik
Tussen bruid en bruidegom
Is als het eerste moment
Van Rust of Bescherming
Tegen een grote vermoeidheid
Of een groot gevaar.
- George Eliot (1819 - 1880)

Maak voor mij een podium van zijde en dons
Bekleed het met vair en purperen kleuren
Kerf het in duiven en granaatappels
En pauwen met honderden ogen
Bewerk het in gouden en zilveren druiven
In bladeren en zilveren leliën
Want de verjaardag van mijn leven
Is gekomen
Mijn lief is naar mij gekomen
- Christina Rossetti (1810 - 1894)

Er zal zo een eenheid
Tussen jullie zijn
Dat wanneer één van jullie huilt
De ander zout zal proeven
- Gezegde

Dat de liefde alles is wat er is
Is alles wat we van de liefde weten.
- Emily Dickinson ( 1830 - 1886)

Door jou leeg ik mijn vastgelopen rivieren
In jou wikkel ik een duizendtal verdere jaren.
- Walt Whitman (1819 - 1892)

Vele jaren van geluk !
DAVID En TRUI