9 sep 2007

Scheetse, loetse, bolleke, zoetse,


lieveke, schatse, boterkoekske,
wilde mee maa trouwen oastemblieft ?
Want scheetse, loetse, bolleke, zoetse,
lieveke, schatse, boterkoekske,
‘k è liever een vrouwe dan een lief ! (biezebaaze)

Waarom heeft niemand me ooit verteld dat trouwen zo overweldigend kan zijn ? Omdat ik jullie waarschijnlijk toch niet zou hebben geloofd?... Waauw. Ik ben er nog niet goed van. Was me dat een dag ! Nu begrijp ik eindelijk, na 38 jaar, waarom alle vrouwen willen trouwen !
Ik wou op het avondfeest nog van alles doen. Maar ik was zo moe ! Ik kon alleen nog glimlachen en genieten. Ik wou nog een speech geven, mijn kouseband weggooien, Babooshka van Kate Bush zingen (DJ had songtekst mee), iedereen bedanken, de liefdesbrief voor Chris voorlezen die ik had gemaakt op de vrijgezellenavond… Niets van dit alles dus…

Daarom wil ik het graag via deze weg doen ! Bedankt aan iedereen die ons zijn beste wensen bracht (heb 2 dagen nodig gehad om alle kaartjes te openen !!!), die ons overlaadde met bloemen, centjes en cadeautjes ! Iedereen die geholpen heeft om dit feest tot stand te brengen, al de mensen die naar het stadhuis zijn gekomen (burgemeester stond versteld !), de bloemist, de fotografe, de schminkster, de ruiters, de koetsier, de keitoffe DJ, de traiteurs, de all-rounders, de helpers bij de paarden overdag en in de tent ’s avonds, de aanwezigen voor de leuke sfeer… Tevens bedankt voor de toffe foto’s en video’s die ik al ontving !!!
In nood kent men zijn vrienden zeggen ze… ik heb dit uitgetest. Ik ben op dat vlak uitzonderlijk begiftigd. Ik heb aan dit leven PRACHTIGE VRIENDEN overgehouden !!! DUIZEND MAAL DANK !

Wat het avondfeest betreft, kregen we ook zovele positieve reacties achteraf. Zo ontzettend lief !!! Ik heb me gepermitteerd om er eentje te kopiëren van een lief "aangetrouwd" familielid. Ze zal me het wel niet kwalijk nemen… Ze omschrijft het mooier dan ikzelf zou kunnen.

Wat moet ik zeggen of schrijven, och ja, ik som het liever allemaal op:
Een mooie dag, echt prachtige meisjes, zeer lekker eten, een grote variëteit aan dessertenbuffet, een ontroerende openingsdans, klasse rijbotten, die rode rozen was zo charmant van Chris & de kindjes, die 38 fonkelende kaarsjes die de dochter zo fier bracht, gezellig iedereen nog eens samen, lovende woorden in het gastenboek, zoveel hartelijkheid bij de aanwezigen, zoveel samenhorigheid & spontaneïteit van familie & vrienden naar elkaar toe, mooie bloemenversieringen op tafel, Yasirah & Imani zo hoopvol in een wit kleedje, een emotioneel applaus voor het nieuwe koppel, een geslaagde speech van Chris voor zijn vrouw, waar je je kleed gevonden hebt een dikke pluim, was prachtig en die hoed!!!, nostalgische muziek vond ik, die natuurlijke en gelukkige blik in Yasirah haar ogen toen jullie aan het slowen waren (wat was ze fier op haar mama & haar papa), och... ik zou kunnen blijven doormailen. Waar begin ik, waar stop ik. Het moest me even van het hart. “

6 opmerkingen:

Sonja zei

Hey Soraya (of moet ik nu mevrouw van Zele zeggen)
Het was voor ons(en waarschijnlijk voor iedereen) genieten om jullie alle 4 te zien genieten en ja Sorayaatje je was ECHT EEN STRALENDE BRUID!!!!!
Nogmaals een dikke proficiat.
Marnix en Sonja

Unknown zei

Geniet van de roes van jullie feest. Zalig hé! Om nog weken van na te genieten.

anja zei

ja, ge moet dat recept dan eens doorgeven hee, dat ge vrijdag hebt gebruikt om er zo stralend uit te zien!

Hilde zei

volgens Soraya om er zo goed uit te zien is; chocolade eten??????Humhum, ..........

anja zei

mmm, dàt recept werkt bij dan toch nie zo goed want ik ben het al 38 jaar aan 't uitproberen...

anouk zei

OOh Soraya, zelfs zonder liefdesbrief en speech en alles wat je daar nog opnoemde was het een schitterend feest. En ja Yasirah was echt heel fier, ze heeft mij wel twee keer komen zeggen: Nu zijn mijn mama en papa getrouwd he! Ze was zo lief en doodgelukkig toen ze naar huis mocht, want ze was zoo moe op het einde van het feest:-)
En inderdaad op al de foto's straal je! Zelfs Chris zag der goed uit ;-) hehe

Groetjes anouk