22 okt 2007

De schaamte voorbij.

Ik ben blij dat sommige mensen zich schamen in mijn plaats. Ik ben dat stadium al lang voorbij. Neem nu vanmorgen… Na 7 maanden werd ik plots, zonder waarschuwing, weer ongesteld. En dat net terwijl ik op de maagdelijk witte hoes van de massagetafel lag… Kon ik het nog slechter treffen ? Gelukkig was de kinesist al weg naar andere patiënten en lag ik enkel nog aan het airnergy toestel (beademingtoestel met zuivere zuurstof voor meer energie). Ik heb de hoes samengevouwen en die draait nu al lekker mee in mijn wasmachine… Sjonge jonge, wat ik allemaal niet meemaak. Na verloop van tijd raakt een mens dat ook gewoon. Dat wil dus wel zeggen dat mijn lichaam langzaam herstelt van de vorige chemotherapie. Geen menopauze meer, geen opvliegers meer, geen kale kop meer. Enkel mijn nagels nog. Die zijn nog steeds pijnlijk. Ik draai tegenwoordig de petflessen open met een notenkraker. Wie niet sterk is moet slim zijn. Alleen, die regels hoefden er eigenlijk niet meer bij voor mij. Alsof mijn lichaam nu gezond genoeg zou zijn om nog een kindje te produceren ? En of ik me nu niet weer vrouwelijker voel ? Da’s zeker da ! Ge weet nie half hoe vrouwelijk… !

2 opmerkingen:

Sabine Caboor zei

Dag Soraya,
:-),
Je maakt wat mee hé jij. Iedere dag opnieuw straffe verhalen !
En ook geen dag "thuis" geloof ik !
Iedere dag lijkt wel volgeboekt. Deze morgen dus nog naar de kinesist, en straks naar Brussel ?
Hopelijk valt dat gesprek mee. Ik ben benieuwd. Tot blogs !
Groetjes,
Sabine

Eliane zei

Weet dat je niet alleen bent met die problemen, in januari van dit jaar kwam ik hetzelfde tegen op de dressuurwedstrijd in Appels( met witte rijbroek, leuk is anders!)En dat ook na zes maanden ,heeeeel normaal dus,wij vrouwen komen toch wat tegen he, hopelijk ben je er nu terug vanaf.
Good luck in Brussel.Hopelijk heb je gisteren toch een beetje genoten van het goede herfstweer en de paardjes!
groetjes
Eliane