5 okt 2007

Si la vie est un cadeau

Cadeau donné, cadeau repris, cadeau volé (C. Hermès)

Het was een bewogen dag gisteren. Toen ik ’s ochtends tijdens het klaarmaken van de boterhammetjes al zingend en dansend (lees : onnozel doend, hé Anoukske - en dan nog op de dansversie van “wat zullen we drinken”, ’t was weer geen gezicht) door de keuken vloog stonden de kindjes te stralen… Wat een verschil met maandag en dinsdag ! Toen nam ik een besluit : ik stop met die rotpillen. Ik wil mijn leven niet ziek en depri verlengen. Ik ga naar China. Zo vertelde ik het ook tegen het dametje van de VLK die mij als eerste een bezoekje bracht in straat 57. En tegen Sonjaatje die zich een hele dag heeft opgeofferd voor mij. Ze stonden al klaar om mij te helpen pakken, hihi. In de ogen van de studieverpleegkundige zag ik voor het eerst iets menselijks toen ik het haar zei. Tja, ik ben en blijf een nummer in het ziekenhuis, ook al kennen de meeste mijn naam al. Een van de zovelen. Maar dit hadden ze precies nog nooit meegemaakt, iemand die zo veel bijverschijnselen had van Xeloda. En ik die ze eigenlijk wel hard nodig had zou er mee stoppen… “Het lag misschien aan de hoeveelheid waar ik het psychologisch moeilijk mee had ?” Of aan het feit dat ze te veel info gegeven had omtrent de bijwerkingen ??? Komaan zeg. Ik word het stilaan beu om behandeld te worden als een “zeurkous die tegen niks kan”. Soms zou ik eens willen schreeuwen “wat weten jullie hier nou van”, maar ik blijf beleefd. Dokter Bouttens daarentegen begreep mijn houding heel goed (’t is eigenlijk wel een schatje hoor, die oncoloog van mij). Hij stelde voor om de pillen te halveren en te zien of het zo wel ging. Uiteindelijk kon dit niet in functie van de studie en neem ik nu 75 %. Als ik nog steeds dezelfde nevenwerkingen zou hebben kunnen we nog verminderen. Ok. We zien wel.
In de namiddag ben ik dan op bezoek gegaan bij een dametje die samen met mij in maart geopereerd werd (allez, met een paar uur tussen bedoel ik dan hé…) en die in Duitsland stamceltherapie kreeg van Dr. Kübler. Blijkbaar zijn ze daar toch voor op hier en kunnen ze door testen uitmaken welke kanker je precies hebt en wordt daar dan meer specifiek medicatie op gegeven in de plaats van in het wilde weg maar wat chemo te droppen… Enfin, ik wacht nog steeds op mijn afspraak met Dr. Picard en zal zien wat zij zegt van deze verschillende alternatieve geneeswijzen.
Ondertussen heb ik het nog steeds moeilijk om de slaap te vatten ’s avonds. En het komt niet meer door het piekeren… Gewoon, niet moe… Ik hoop dat ik dan dit weekend geen inhaalmaneuver krijg, want ik vertrek naar Dublin. Samen met nog 6 jonge gasten en 1 dame om te vieren dat we 20 jaar (hé ?!!!) geleden samen onze studies aanvatten. Op zich ook heel buitengewoon denk ik, dat we zo vele jaren later nog steeds enkele keren per jaar samen komen en nog steeds hele dikke vriendjes zijn (dik enkel in mijn geval letterlijk te nemen). Ik weet nu al dat dit weer quality time wordt. Ik hoop alleen dat ze of een rolstoel of een brancard meenemen voor mij, want 5 stappen is hier weer het maximum van inspanning dat ik kan leveren…

7 opmerkingen:

Eliane zei

Hallo zeg, ik kan je alleen gelijk geven.Wa zeggen ze hier met alle Ch.....maar niet met den dezen. Ik ben blij dat je niet bij de pakken blijft zitten.Geniet maar van Dublin!!!

Eliane

Unknown zei

Zeg, snijboon, niet beginnen zeveren over letterlijk dik zijn hé. 'k zal morgen eens mijn 86 kilogram uitgesponnen buikvet naast jou zetten. wedden dat je er twee keer in kan! en ik ben er nog trots op ook. remember: wat er ook gebeurt, jij zal altijd een mooie meid blijven! wedden dat drie kwart van de ierse jongens met jou daar in Dublin de koffer wil in duiken. het andere kwart is homo, naar verluidt. tot morgen! d.

Sabine Caboor zei

Dag Soraya,
't Is toch een schatje hé, die David.
Snijboon, hihihi ...
Hmhm, en ik heb met hem niet eens "contact gelegd" op den trouw.
Amuseer je in Dublin !
Tot na het weekend eens !
Groetjes,
Sabine

Anoniem zei

Haha David, leuk tekstje vind ik:-)
Soaraya, amuseer je daar in Dublin en misschien zie ik je nog deze avond! Vele groetjes

Hilde zei

Groot gelijk jong, jij alleen kan weten wat je voelt, "psychologisch', komaan zeg!!!!
Zeg David, goe gezegd! Als er iemand een schone lijn heeft zal zij het wel zijn zeker éé!!!!!
Je zag er daarnet alweer goed uit!! Er zat weer iets van 'wilskracht' in. Goe bezig belalatjen!!!
Zeg, en pas in de vlieger een beetje op met uw 'flatulentie' éé, zodat er geen luchtzakken veroorzaakt worden,....(nog steeds revanche,...)
Dubliners, hou haar in de gaten éé!!!!!
Geniet ervan , ik ben benieuwd wie er het langst kan wachten om te sms'en,....:)))

Lieve Degraeve zei

Ja zeker, we zullen voor Sorke zorgen ! De mannen zullen dat maar al te graag doen (ikke ook wel hoor). 't is natuurlijk wel verschrikkelijk vroeg opstaan morgenochtend. Maar eindelijk, na al die dromen, na al die wilde plannen, na al die jaren gaan we nu ECHT naar Dublin, met z'n ALLEN (en dat allemaal voor Peter z'n verjaardag....)
Verslag laten we over aan de meest ervarene onder ons.
Dublin, here we come !!!

Sofie zei

Dag Soraya

Ik ken jou niet maar uit je teksten voel ik heel goed aan dat jij een dappere sterke madam bent...
Ik blijf je verhaal volgen!
Ik wou dit gewoon even laten weten.

Liefs
Sofie

http://sofietiewietie.skynetblogs.be