13 okt 2007

Sois malade, et couches-toi.


Wie vertelt vandaag het sportiefste verhaal ? Wel, hier komt het. Van jullie Ex-Kim Gevaert nr 2 in spe… Vanmorgen dacht ik zo bij mezelf, als dat hart van mij toch zo sterk is, laat ik dan even mijn conditie beetje bij beetje opbouwen. Laat ik elke dag een stukje wandelen met de honden, ik zal me snel wel beter voelen dan (want ik hoorde gisteren dat een lichaam zich zou kunnen aanpassen aan verminderde bloedcellen). Aangezien ik begin dit jaar nog 2 à 3 keer 7 km liep in de week (ik weet het, dat zijn geen “20 km van Brussel”-prestaties, maar toch ook beter dan niks) dacht ik te beginnen met het kleinste blokje hier in de omgeving : 4 km. Nu ik in mijn non-pillen-week zit, moet dat wel lukken dacht ik. Na 500 m kreeg ik het al een beetje warm en koud. Al snel werd het wandelingetje ingekort tot een klein kilometertje, tot grote spijt van onze Gérard die een conditie heeft om U tegen te zeggen. Eens thuis, werd het al helemaal duizelig voor mijn ogen en ben ik maar een uurtje of drie gaan liggen. En je gelooft het nooit : mijn spieren zijn zelfs stram, mietje !
Het lukt me nog steeds niet om keuzes te maken… Het is OF een LRV-vergadering op vrijdagavond, OF met de honden wandelen, OF met het paard rijden, OF de was en de plas doen, OF naar een feestje gaan. En toch vraag ik me af of ik niet zou volhouden, Marc zijn woorden indachtig, misschien loont het wel op lange termijn...

5 opmerkingen:

ingrid zei

Daar is ze weer zé...ons felle madam. Ze voelt zich een stuk beter en wilt weer de boel gaan forceren. Het is niet omdat je in je non-pillenweek zit dat die pillen niet meer in je lichaam zitten. Je moet zoiets rustig opbouwen (mama heeft gesproken)
Begin eerst eens met een blokje om, de vlgd dag een eindje verder enz. En wat die stramme spieren betreft, dat is doodnormaal. Je zou mij eens moeten voelen na een dagje helpen op de maisput. Just een ouw wijf. We gaan je een beetje moeten temperen als je je iets beter voelt. Dus meiske ...een beetje meer op 't gemak. Controle nodig?
Groetjes Ingrid

Sofie zei

Jouw hond heeft misschien een conditie om U tegen te zeggen maar jij hebt optimisme, kracht, sterkte en zoveel meer om U U U tegen te zeggen!

Liefs en veel sterkte...
Sofie

anouk zei

Een blokje rond van 4 km! Een klein toertje, haha! Wij moeten dat wel lopen voor ons examen, en we moeten daar twee maand op oefenen:-) En gy zou dat hier efkes in 1 2 3 doen!
RELAX, TAKE IT EASY :-)

maar als je mijn skeelers eens wilt lenen, mag je zeker ze, dat is iets minder vermoeiend dan lopen maar wel heel goed voor de conditie ze!
Of mijn velooken, hihi!

Toedeloew
kus anouk
btw; ik stel voor om kwispel mee te pakken int vervolg voor te gaan lopen:-)

Sonja zei

Sorayaatje toch,efkes een blokje om?4 km?hmm.Zou je niet beter starten met 15 min.aan jou tempo,en als dat lukt,mischien na een paar dagen,5 min langer enzo verder?Probeer het eens op die manier,minder frusterend en zo zal het mischien lukken.Maar 'k begrijp het wel hoor,ik moet maar tegen cvs opboksen en 't is al niet simpel,laat staan in jou geval.
Knuffel,Sonja

Soraya Belala zei

Anouk, maak maar dat je er niet over valt, over onze Kwispel (ziggezaggeziggezagge, hophophop)