3 okt 2007

Lentesneeuw

De bomen laten hun bloesem vrij
de geur die wordt verspreid
het doet je niet zoveel
je ziet lentesneeuw (M. Borsato)

Het is 2u30. Ik kan de slaap niet vatten. De kunst is om niet aan kanker te denken, maar het wordt hoe langer hoe moeilijker. Met het paardrijden kon ik mijn zinnen verzetten, maar dat lukte niet deze week. De pillen zijn gaan lopen met mijn levenskracht. Het beeld van de uitgemergelde kankerpatiĆ«nt trekkend naar zijn adem zit op mijn netvlies gebrand en boezemt me angst in. Ik wou dat ik een “dodemansknop” had (de naam alleen al). Je weet wel, dat zit op elektrische toestellen zoals zaagmachines om bij een noodgeval alles te kunnen lamleggen. Was het in “Mes nuits sont plus belles que vos jours” dat ze hun dood tegemoet lopen in zee ? Dat lijkt me wel iets. Enfin, ik heb de pillen ook vanavond niet meer genomen. Tomorrow is another day.

3 opmerkingen:

Unknown zei

Hey Sor,
m'n mailtje waarschijnlijk dus vannacht gezien. Hopelijk zag je dan toch een beetje zon. 's Nachts voelt alles zwaarder aan, je bent alleen met je gedachten. Die knop zou gemakkelijk zijn. Een groen gsm knopje kan misschien iets doen. So today is another day. Tot straks, Ikke

Hilde zei

maar meideken toch, het zit je echt niet mee!!! Die medicatie moet echt vergif zijn, je functioneert plots niet meer, je leven valt stil, en nu vandaag, lukt alles weer wel omdat je die pillen niet genomen hebt!!! Het is misschien wel waar dat die bijverschijnselen wel minder worden op termijn maar die overbruggingsperiode is zo onmenselijk!!! Gisteren even gebabbeld met Chris, die jongen weet het ook niet meer, hij gelooft niet echt in gen-,of stamcellentherapie, tot het tegendeel bewezen is. Maar om dat te kunnen bewijzen moeten er wel eerst 'testpersonen' zijn natuurlijk.
Misschien was ik gisteren wel een beetje een 'stormram' als ik het stappenplan kwam voorstellen maar we hebben geen tijd te verliezen!!! Morgen zullen we je oncoloog vragen hoever hij staat met de contacten met Mevr. Pirard van het Bordetinstituut. Zoals gezegd staan Sabine en ik klaar in de startblokken om alternatieve wegen in te slaan, als jij groen licht geeft natuurlijk!
Het deed deugd om daarnet je 'gewone 'stem weer te horen ,na gisteren waar je echt depri klonk!(je zou van minder nietwaar,....)
Allez, hopelijk schijnt morgen de zon een beetje zodat we toch op een terrasje kunnen zitten, hoewel, als ik nu naar buiten kijk zal het er niet van komen denk ik,....
Dikke zoen!!!

Unknown zei

Ik word er stil van Sor. Maar weet dat die stilte soms meer zegt dan 1000 woorden. Knuffel.