1 okt 2007

Bad medicine

I ain't got a fever got a permanent disease
It'll take more than a doctor to prescribe a remedy
I got lots of money but it isn't what I need
Gonna take more than a shot to get this poison out of me
I got all the symptoms count 'em 1,2,3 (Bon Jovi)

Nog een paar dagen als die van vandaag, en ik geef er de brui aan. Aan het slikken van al dat gif. We zijn dag 4 en ik kan al geen 5 passen meer zetten zonder stekende pijn in de borstststreek. Daarbij komt nog misselijkheid, hoofdpijn en moe. En wat mij het meest zorgen baart : duizelig, het ziet soms zwart voor mijn ogen... Zo erg dat ik vanmorgen weer in bed moest. Ik durfde de kinderen niet naar school te brengen. Met als gevolg dat ze panikeerden natuurlijk. Neen, op die manier hoeft het voor mij niet. Ik wil graag nog een beetje levenskwaliteit als het kan. Volgens de plaatsvervangend oncoloog zijn dit geen typische nevenverschijnselen van de Xeloda... Wel raar dat het vrijdag begonnen is, dan toch...

5 opmerkingen:

Anne Lyse zei

Lieve Soraya,
na lang gezocht te hebben, heb ik eindelijk jouw blog gevonden. Ik had al lang in mijn hoofd gestoken eens een booschap te sturen, en nu weet ik plots niet goed wat te schrijven. Ik ben misschien maar een 19 jarig meisje dat je amper kent, maar ik wou gewoon eens zeggen dat er aan je gedacht wordt en dat kan alleen maar deugd doen om te weten toch!? Weet ook dat jij een bewonderend iemand bent, zeker voor mij!
Ik wens je echt het allerbeste toe!!
Veel liefs van Annelies (dochter van Annik en Arnold)

Sigrid zei

Soraya,

Heb gehoord dat je vandaag bij dokter Heyssens geweest bent met Kathleen. Hopelijk is het je wat bevallen (wij gaan er zelf, dus ik weet dat hij wat vreemd overkomt). In elk geval, wat hij je voorschrijft, baat het niet dan schaadt het niet. Je zal er niet zo ellendig van worden dan van de pillen chemo. Indien de chemo-pillen niet werken dan maken ze je leven toch een stuk minder leefbaar. Ging het in de klassieke geneeskunde niet steeds om "levenskwaliteit"????? Ze gooien je dit woord te pas en te onpas naar het hoofd, maar waar zitten ze met hun levenskwaliteit als het erop aankomt??? Wij hebben het zelf ervaren (mijn vader) en ik weet hoe ellendig en ziek ze je kunnen maken. Uiteindelijk moet je zelf beslissen hoelang je ermee door wil/kan gaan Soraya, maar ik kan me best inbeelden dat er een moment komt dat je denkt, nu is het genoeg geweest. Je bent geen nummer en zeker geen proefkonijn!! Laat niet met je sollen Soraya! De chemo's maakten je al zo ziek, en na weken van afzien zeggen ze doodleuk, sorry, het heeft niets geholpen, was bij ons vader ook zo, om gek van te worden toch?!
groetjes en sterkte
Sigrid

anja zei

Ghoh, meiske toch, kunnen ze u nu niets geven om die nevenwerkingen wat tegen te gaan? Heb eens gesurfd op de bijwerkingen van Xeloda en der kwam een mega-waslijst uit waarbij ook alles wat gij beschrijft stond, met duizeligheid en invloed op het gezichtsvermogen extra benadrukt omdat "allerlei activiteiten zoals deelname aan het verkeer ernstige hinder kunnen ondervinden"... en borstpijn en misselijkheid en lusteloosheid en depressie en....'t is inderdaad echt vergif wat gij moet slikken...en dan nog zonder dat ge daarbij de garantie krijgt dat het zal helpen....maar ik heb toch nog zoveel vertrouwen in de 'klassieke geneeskunde' om ervan overtuigd te zijn dat ze u dit niet 'zomaar' laten doormaken.....maar mijn vertrouwen wordt dan ook nie voortdurend 'getest' en ik moet het ook nie aan de lijve ondervinden...heel, heeeel veel goeie moed
dikke knuffel, Anja

Sabine Caboor zei

Dag Soraya,
Hmhm, ik had het wel gedacht. Mijn reactie staat er niet in.
Gisteren foutmelding gekregen. Ik probeer opnieuw. Maar natuurlijk niet met de tekst van gisteren. Dat is nu "verleden tijd" en ik weet natuurlijk niet meer precies wat ik schreef.
Wel dat het verschrikkelijk moet zijn je zo slecht te voelen dat je je kindjes niet steeds kunt bieden wat je eigenlijk wel wil. Steeds laten weten hoor als je eens onverwacht je kindjes niet kan voeren of ophalen. Simon is nog niet schoolplichtig dus ik kan altijd wel wat forceren ! Aarzel aub niet om te vragen. Als het echt niet kan dan hoor je dat wel hé.
Wellicht komt er een moment dat je die pillen vaarwel zegt als ik het zo hoor. Gelukkig toch dat China er nog steeds "aantrekkelijk" uitziet. Er is dus nog een hoopvol alternatief. Als je bijstand wil voor het verzamelen van de nodige info/documenten of wat dan ook : aan de bel trekken !
Veel sterkte,
Sabine

Eliane zei

Liefste Sor, zondag zag ik voor het eerst even paniek in je ogen maar na een paar seconden was je alweer vol goede moed, durf ons gerust een ferme schop onder de kont te geven als het niet lukt, en leef in je eigen tempo zodat je lichaam kan recupereren, we zijn het zo gewoon van jou dat je alles aankunt, maar het is nu tijd dat wij ( vrienden) er zijn voor jou en je alles kan vragen aan ons dus aub!!!!!begin maar aan het waslijstje van boodschappen en werkjes zodat je meer kan rusten en je lichaam kan herstellen van de giftige stoffen in de pillen.
Liefs Eliane